اورژانس اجتماعی مانع خودکشی ۹هزار نفر در ۲سال گذشته شد

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در مجموع 9 هزار نفر در سال های 94 و 95 با مداخله اورژانس اجتماعی از خودکشی صرف نظر کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در آیین معرفی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: اکنون مراکز اورژانس اجتماعی در 150 شهر کشور فعالیت می کنند که با مداخله این مراکز در سال 94 چهار هزار نفر و در سال 95 افزون بر پنج هزار نفر از خودکشی صرف نظر کردند.

وی گفت: اورژانس اجتماعی با فعالیت های علمی و بهنگام خود نقش موثر و شایانی در کاهش بحران های فردی، خانوادگی و کاهش طلاق و خودکشی در کشور داشته است.
وی همچنین گفت: سالانه حدود 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند که با آزمایش های تشخیصی و همکاری فراگیر قصد داریم در برنامه ششم توسعه دیگر شاهد تولد کودکان معلول در کشور نباشیم.
وی با بیان اینکه سه راهبرد اساسی در دولت تدبیر و امید، در سازمان بهزیستی تبیین شده است، افزود: اولین راهکار برنامه های فرآیندی پایدار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت هاست.
وی اضافه کرد: توسعه غربالگری شنوایی و سنجش میزان تنبلی چشم بطور جدی در برنامه های این مجموعه قرار گرفته و مراقبت های بهنگام و کارشناسی برای رفاه بیشتر افراد زیر پوشش دومین هدف مد نظر بهزیستی در این راهبرد است.
محسنی بندپی اضافه کرد: بر این اساس، لایحه حمایت از معلولان در سازمان بهزیستی کشور تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که از کامل ترین و اثربخش ترین لایحه ها برای حمایت از معلولان به شمارمی رود.
وی تصریح کرد: افزایش جلب مشارکت های مردمی واستفاده ازظرفیت نیکوکاران سومین راهکار بهزیستی کشور در دولت دوم دکتر روحانی به شمار می رود تا بر مبنای آن واگذاری فعالیت ها به سازمان های مردم نهاد و خیران افزایش پیدا کند.
در این آیین مرضیه فرشاد به سمت مدیرکل بهزیستی استان اصفهان معرفی و از سعید صادقی مدیرکل سابق بهزیستی استان اصفهان قدردانی شد.
سعید صادقی با حکم استاندار اصفهان به عنوان مدیرکل حوزه استانداری اصفهان منصوب شده است.
مرضیه فرشاد پیش ازاین معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان بود.
هم اینک حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان از خدمات مختلف بهزیستی بهره می برند و این آمار غیر از افرادی است که زیرپوشش این مجموعه قرار ندارند اما از خدمات آموزشی و مشاوره این سازمان استفاده می کنند.
همچنین در این خطه افزون بر 450 هزار سالمند (بالای 60 سال) نیز بطور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.

700

کد خبر: 894314

وب گردی

وب گردی