بودجه فزاینده لزوما به کارآمدی سازمان مربوطه منجر نخواهد شد

معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بودجه فزاینده لزوما به کارآمدی سازمان مربوطه منجر نخواهد شد، گفت: مهندسی ما باید مبتنی بر طرح‌ها و در جهت تغییر در بهبود وضعیت موجود باشد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار دریادار اصغر صالح معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی سراسری جامعه طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح، گفت: معاونت طرح و برنامه باید با تدابیر و ابتکارات راهبردی و خلاقانه راه افزایش بهره وری، مدیریت منابع و مصرف کارآمدی را ترسیم کند.

وی با بیان اینکه بودجه فزاینده لزوما به کارآمدی سازمان مربوطه منجر نخواهد شد، افزود: مهندسی ما باید مبتنی بر طرح ها و در جهت تغییر در بهبود وضعیت موجود باشد.

معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در حوزه معماری آینده باید به یک تکنولوژی بومی دست یابیم، افزود: معماری باید در دو سطح کلان و سازمانهای نیروهای مسلح انجام شود و در این رابطه آماده شنیدن حرفها و ایده‌های جدید هستیم.

صالح با اشاره به نقش و اهمیت معاونت طرح و برنامه در ساختار نیروهای مسلح گفت: امروز می توان بخشی از آثار مثبت کشور در حوزه دفاع و امنیت را با تصمیم سازی موثر در حوزه طرح و برنامه مرتبط دانست. چراکه ظرفیت های حوزه طرح ریزی و برنامه ریزی و تامین منابع در این رابطه موثر واقع شده است.

وی با بیان اینکه طرح و برنامه یک نقش فرامعاونتی و فرابخشی در جهت ساختن آینده نیروهای مسلح دارد، افزود: ساختن آینده یعنی معماری هدف، ساختار، برنامه و ظرفیت سازی.

معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طرح و برنامه جنگ راهبردها و الویتها است، تصریح کرد: برای دست یابی به اهداف نیازمند مدیریت ویژه هستیم که این مدیریت تحت مدیریت ولایی، مدیریت جهادی و مدیریت انقلابی تعریف می شود.

صالح در پایان گفت: در حوزه طرح و برنامه باید با تفکر راهبردی مبتنی بر بصیرت گام برداشت که در این رابطه باید به تشخیص مسائل ویژه میدانی، تشخیص فرصت ها و موضوعات اساسی اشراف لازم را داشته باشیم.

304

کد خبر: 898022

وب گردی

وب گردی