افزایش دو برابری سوانح هوایی ارتش آمریکا در ژاپن

بررسی های وزارت دفاع ژاپن نشان می دهد شمار حوادث و سوانح مرتبط با هواپیماهای ارتش آمریکا، مستقر در ژاپن، در سال 2017 نسبت به سال 2016 بیش از دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس این آمار، در سال 2017 شمار کلی چنین حوادثی به 25 مورد رسید در حالی که در سال 2016 فقط 11 مورد بود.
23 مورد از این حوادث در ژاپن اتفاق افتاده است که سوانحی چون فرودهای اضطراری را نیز شامل می شود دو مورد دیگر سوانحی است که هواپیماهای ارتش آمریکا مستقر در ژاپن، در خارج از ژاپن داشته اند.
14مورد یا بیش از نیمی از این سوانح در اکیناوا، واقع در جنوب غرب ژاپن رخ داده است.
وزارت دفاع ژاپن این بررسی را پس از آن انجام داد که دریاسالار 'هری هریس' فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام، روز نهم ژانویه در هاوایی به 'ایتسونوری اونودرا' وزیر دفاع ژاپن گفت که شمار این گونه حوادث در سال 2017 کاهش داشته است.
'هری هریس' این مطلب را هنگامی عنوان کرد که 'اونودرا' از هریس خواست که از وقوع مجدد سوانح هواپیماهای ارتش آمریکا جلوگیری کند.
نشست این دومقام پس از دو مورد فرود اضطراری بالگردهای ارتش آمریکا در اکیناوا انجام شد.
از سوی دیگر، اعضای شورای استانی اکیناوا با ارایه قطعنامه ای به ارتش ایالات متحده، خواستار توقف پروازها بر فراز املاک خصوصی این استان شده است.
در پی یک سری از حوادث مرتبط با هواپیماها و بالگردهای ارتش ایالات متحده در استان اکیناوا، شورای مذکور در هفته گذشته به اتفاق آرا این قطعنامه را تصویب کرد.
اعضای این شورا در روز دوشنبه با سرهنگ 'دارین کلارک' مقام مسئول امور خارج از پایگاه فرماندهی تفنگداران دریایی آمریکا در اکیناوا دیدار کردند.
این قطعنامه درخواست می کند هواپیماها و بالگردهای پایگاه هوایی فوتنما متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا بر فراز مدارس، بیمارستان ها و سایر املاک خصوصی پرواز نکنند این منطقه بسیار پر جمعیت است.
این قطعنامه همچنین خواستار تغییر مکان زود هنگام پایگاه هوایی، به محلی بیرون از اکیناوا و یا ژاپن است.
در ماه دسامبر، پنجره یک بالگرد متعلق به ارتش ایالات متحده به داخل حیاط یک مدرسه ابتدایی که در نزدیکی پایگاه هوایی فوتنما قرار دارد، سقوط کرد.
پیشتر در ماه جاری، دو بالگرد در شهر «اوروما» و روستای «یومیتان» فرود اضطراری داشتند.
ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیاست و نزدیک به 40 هزار نیروی نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند.
علاوه بر تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا مستقر در ژاپن، ارتش آمریکا ماه آوریل سال 2017 میلادی ده‌ها بالگرد، جنگنده و هواپیمای جاسوسی برای مقابله با کره شمالی در پایگاه‌هایش در ژاپن مستقر کرد.
ارتش دو کشور نیز هرچند وقت یکبار رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند.
بروز حوادث مرتبط با هواپیماها و جنگنده های آمریکایی در اوکیناوا ژاپن که بیشترین تعداد نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند باعث بروز نگرانی های عمده در میان مردم این منطقه شده و آنها خواستار بسته شدن پایگاه نظامی آمریکا هستند.

کد خبر: 899882

وب گردی

وب گردی