مانع انحلال تربیت دبیر و مراکز تربیت فرهنگیان شوید

بسیج دانشجویی دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان در نامه ای خطاب به زاهدی نوشت: قانون بازنشستگی برای دانشجومعلمان دستخوش تغییراتی ناخوشایند قرار گرفته است که انحلال تربیت دبیر و مراکز تربیت فرهنگیان را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان در نامه ای خطاب به محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش برای دفاع از حقوق دانشجومعلمان و فرهنگیان شدند.

در بخش هایی از این نامه آمده است: هنوز مدت زیادی از ارائه بودجه به مجلس شورای اسلامی و اختصاص بودجه ای به نسبت ناچیز به وزارت آموزش و پرورش نمی گذرد که باز هم با تنگ نظری هیأت محترم دولت مواجه شدیم.اخیرا خبر لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری در برخی سایت ها منتشر شد و مورد توجه افراد ذیربط قرار گرفت.

همانگونه که مستحضرید در این لایحه که البته به گفته آقای کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، هنوز تحویل مجلس داده نشده است، در بند 51 تبصره 2، قانون بازنشستگی برای دانشجومعلمان دستخوش تغییراتی ناخوشایند قرار گرفته است که نه تنها در جهت ارج نهادن به فرهنگیان و سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش نیست بلکه انحلال تربیت دبیر و مراکز تربیت فرهنگیان را هدف قرار داده است.

ما بسیجیان دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان تهران با توجه به تاکیدات بسیار مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت مراکز تربیت معلم و سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش، از شما به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش در جهت احقاق حق و دفاع از حقوق این نهاد مهم و قشر زحمت کش و فرهیخته جامعه هستیم و پیگیر مطالبات خواهیم بود.

کد خبر: 899883

وب گردی

وب گردی