انتخاب فرماندار تبریز در هاله ای از ابهام

در حالی طی ماه های گذشته خبرهایی مبنی بر قطعی شدن فرمانداری حمید شکری در تبریز به گوش رسیده که همچنان این مسئله در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،حدود سه ماه پیش رحیم شهرتی فرد به عنوان معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی انتخاب شد، این موضوع در حالی شکل گرفت که قرار شد شهرتی فرد تا زمان انتخاب فرماندار جدید شهرستان تبریز با حفظ سمت، عهده دار هردو عنوان یعنی معاون سیاسی استاندار و سرپرست فرمانداری تبریز باشد.

شهرتی فرد در تاریخ اول آذر ماه در جمع خبرنگاران اطلاع داد که آقای حمید شکری فرد منتخب برای سمت فرمانداری بوده که با صدور حکم وزارت کشور در روزهای آتی کار خود را آغاز خواهد کرد.

این موضوع در حالی است که امروز 4 بهمن ماه یعنی دو ماه از صحبت های معاون سیاسی در رابطه با انتخاب شکری به عنوان فرمانداری تبریز گذشته است و هنوز هیچ خبری از سوی وزارت کشور برای انتخاب وی به سمت فرمانداری تبریز به گوش نرسیده است.

گمانه زنی ها بر آن اساس است که یکی از دلایلی که هنوز شکری به کرسی فرمانداری تبریز ننشسته است بر آن مبنا است که وی بازنسشته است و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی نمی تواند در این سمت بنشیند و وزارت کشور منتظر گزینه دیگری برای فرمانداری تبریز است، همچنین برخی دیگر از وجود اختلاف نظر میان رضا استادرحیمی، مدیرکل سیاسی استانداری با رحیم شهرتی فر خبر می دهند.

با توجه به تمام این گمانه زنی ها اما هنوز تبریز بدون فرماندار است این موضوع در حالی است که شش ماهه دوم سال رو به اتمام است و هنوز خبری از آقای فرماندار در این شهر نیست.

حمید شکری در رابطه با علت تاخیر در ابلاغ حکم فرماندار تبریز از سوی وزارت کشور به وی، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: ابلاغ حکم فرمانداری از سوی وزارت کشور مراحلی دارد و تا هنگامی که این مراحل نهایی نشده است نمی توان در رابطه با آن صحبتی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با شما در این رابطه صحبت شده یا خیر، افزود: بله صحبت هایی شده و حتی کارهای اداری هم صورت گرفته است اما تمام این موضوعات اقدامات مقدماتی است و باید منتظر حکم از سوی وزارت کشور باشیم.

شکری با بیان این که زمان ابلاغ حکم مشخص نیست، گفت: اگر تصمیمی در این رابطه گرفته شود حتما به وی اعلام خواهد شد.

901/900

کد خبر: 900275

وب گردی

وب گردی