نادر طالب‌زاده دبیر ششمین کنفرانس بین‌المللی متفکران مستقل شد

ششمین کنفرانس بین‌المللی هنرمندان و متفکران مستقل (افق نو) با حضور 40 شخصیت برجسته هنری، آکادمیک، سیاسی، رسانه‌ای در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی کنفرانس بین‌المللی افق نو، پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط رئیس جمهور آمریکا، ‏ترکیه به روال گذشته که از هر حادثه‌ای موج سواری و بهره‌برداری سیاسی و بین‌المللی می‌کرد، به سرعت اجلاس سران را در ‏آن کشور برگزار کرد. در راستای بهره‌برداری سیاسی به درخواست سعودی اجلاس اتحادیه عرب در سطح وزاری خارجه ‏برگزار شد.

با توجه به اینکه ایران از بدو انقلاب اسلامی از حامیان ‏اصلی مسئله فلسطین و پرچم‌دار رویارویی با اسرائیل بوده است، ضرورت داشت که ضمن مواضع سیاسی و ابراز مخالفت اندیشمندان بین‌المللی و فعالان سیاسی و رهبران مسیحی، یهودی و مسلمان را برای مخالفت با این تصمیم در یک نشست علمی و رسانه‌ای گرد هم آورد.

همچنین طبق هماهنگی‌های انجام گرفته از دبیرخانه کنفرانس با ائتلاف ‎‎حق بازگشتِ فلسطینیان مستقر در (کورال اسپرینگز، ‏فلوریدا)، همزمان با افتتاحیه کنفرانس در تهران، در واشنگتن دی سی نیز تظاهرات ضد اسرائیلی برنامه‌ریزی شده است.‏

از جمله موضوعات پیش بینی شده در این دوره کنفرانس افق نو شامل بررسی نقش اسرائیل در تصمیم ترامپ بر اعلام قدس پایتخت دولت یهود، نقش اسرائیل در غرب آسیا، نقش اسرائیل در اروپا، نقش اسرائیل در آمریکای شمالی، نقش صهیونیست‌ها در جهان در حوزه‌های: کنترل آن‌ها بر رسانه‌ها، کنترل آن‌ها بر هنر سینما، کنترل آن‌ها برسیستم مالی و بانکی غرب و... است.

در این خبر از تمامی محققین و پژوهشگران حوزه‌های مربوطه دعوت شد مقالات خود را با محوریت موضوعات تا مورخ جمعه 4 اسفندماه به دبیرخانه افق نو ارسال کنند.

502

کد خبر: 903485

وب گردی

وب گردی