دوست دارم «آناکارنینا» را به زبان اصلی بخوانم

یک دانشجوی  کتابدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد  تهران جنوب، از تجربیاتش در کسوت کتابداری گفت: صبر و حوصله و دقت به جزئیات لازمه کار یک کتابدار است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سیمین کریم لو دانشجوی 20 ساله سال سوم رشته ادبیات و زبان انگلیسی است و در واحد دانشگاهی تهران جنوب تحصیل می کند.

وی پر از انگیزه برای یادگیری و ورود به دنیا جدید و پر هیجان کار است. خودش می گوید به دنبال پیدا کردن کتابی مانند بقیه دانشجویان، سری به کتابخانه واحد دانشگاهی اش زده و از سال گذشته تا به حال به عنوان کتابدار این واحد دانشگاهی مشغول به کار شده است.

گفت و گوی ایسکانیوز با این دانشجوی جوان را در ادامه می خوانید.

**از چه زمانی در کتابخانه واحد تهران جنوب مشغول به فعالیت شدی؟

مثل خیلی از دانشجویان برای امانت گرفتن کتابهای تخصصی و رمان به کتابخانه واحدمان مراجعه می کردم. علاقه به مطالعه و کتاب بخصوص خواندن ادبیات داستانی به زبان اصلی برایم جالب بود در این رابطه کتابخانه دانشگاه برایم جالب توجه بود و برای فعالیت در این مکان داوطلب شدم.

**چطور شد به کتابداری علاقمند شدی؟

اول با انگیزه پر کردن اوقات فراغتم به این کار روی آوردم چون به غیر از زمان هایی که در دانشگاه تحصیل می کردم کاری نداشتم و فعالیت در کتابخانه باعث شد هم وقتم به بطالت نگذرد و هم از امکانات این مکان برای مطالعه بیشتر درسهایم بهره ببرم.

**چقدر خودت اهل مطالعه هستی؟

به مطالعه رمان و داستان های دنباله دار علاقه دارم بخصوص با توجه به رشته تحصیلی ام. دوست دارم کتابها را به زبان اصلی بخوانم. جایی درباره یکی از رمان های تولستوی با عنوان آنا کارنینا مطلبی خواندم خیلی علاقمند شدم که این کتاب را پیدا کنم و بخوانم البته در کتابخانه واحد تهران جنوب نسخه ای از این کتاب به زبان انگلیسی وجود دارد.

**عمده فعالیت یک کتابدار در طول روز چیست؟

اوایل فعالیتم مرتب سازی کتاب ها بود زیرا کتابهای کتابخانه به دلیل جا به جایی دانشگاه ترتیب درستی نداشت و کتابها را براساس برنامه ردیف بندی آثار در کتابخانه واحد دانشگاهی مرتب می کردم.البته کتابخانه واحد به یک سیستم رایانه ای متصل است و دانشجویان عنوان کتاب را از طریق این سیستم به مسئولان کتابخانه درخواست می دهند تا مسئولان کتابخانه ، کتاب مورد نظر را از مخزن به دانشجو تحویل دهند.

**یک کتابدار خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

کتابداری کار خوبی است البته به علاقه شخص به کتاب بستگی دارد من با کار کتابداری بیشتر می توانم به درس هایم رسیدگی کنم چون فرصت بیشتری برای استفاده از منابع و امکانات کتابخانه دانشگاهم دارم البته کتابداری نیازمند مهارت خاصی نیست و به نوعی یک کار اداری محسوب می شود اما صبر و حوصله در مرتب سازی کتابها و دقت به جزییات، لازمه این کار است. البته برخی از کتابهای کتابخانه خیلی قدیمی است و در محفظه کتابخانه نگهداری می شوند که مراقبت آثار این بخش از جمله وظایف یک کتابدار است.

502

کد خبر: 904843

وب گردی

وب گردی