دیر ازدواج کردید در بچه دار شدن تعلل نکنید

حجت الاسلام قرائتی در جمع هفتمین کاروان ازدواج دانشجویی گفت: دیر ازدواج کردید در بچه دار شدن تعلل نکنید و زندگی را آسان بگیرید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حجت الاسلام قرائتی در جمع هفتمین کاروان ازدواج دانشجویی کشور در جوار بارگاه حضرت رضا گفت: بیش از نیم قرن است طلبه هستم و در این مدت سفرهای خارجی زیادی داشتم و تجربه هایی دارم که می خواهم در اختیار شما قرار دهم.
او افزود: کسانی که نزد امام خمینی می آمدند تا خطبه ی عقد آن ها را بخواند؛ امام به آن ها توصیه می کرد که بروید و باهم بسازید، به هم گیر ندهید و بی تکلف باشید مساله ی دوم آن است که دیر ازدواج کردید چون طرفدار ازدواج دانش آموزی هستم و حالا که اشتباه کردید و دیر ازدواج کردید در بچه دار شدن، تعلل نکنید و زندگی را آسان بگیرید چون در زمان شاه قفل هایی وجود داشت که دانشگاه باید در شهرهای بزرگ باشد و استاد دانشگاه نباید بالای ۶۰ سال باشد یا دانشگاه باید مجانی باشد که همه ی این قفل های دانشگاهی قبل انقلاب شکستند و ازدواج هم این گونه است و باید سنت های اشتباه کنار گذاشته شود.
وی ادامه داد: زود ازدواج کنید چون وقتی فاصله ی سنی بین پدر و فرزند زیاد باشد، اختلافات زیاد می شود یا عادات اشتباهی که رایج شده که تربیت تعداد فرزند زیاد دشوار است؛ را باید کنار گذاشت چون خداوند رازق است هم چنین نام فرزندان خود را خوب بگذارید چون اسم فرزند باید پربار باشد.
حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: دوست و دشمن خود را بشناسید مثلا ماهواره و فضای مجازی هرگز مباحث علمی را آموزش نمی دهند و انسان نباید خودش را باسواد بداند چون انسان رگز از علم و تحصیل فارغ نمی شود و همه ی ورودی دانشگاه ها به مدرک وابسته است و همه چیز مانند شغل و استخدام در گرو مدارک گرایی است و باید در کنار مدارک مطالعات خارج درسی هم انجام شود هم چنین وقت خود را در ورزش هزینه کنید اما اوقات خود را صرف تماشای ورزش نکنید.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: از کتاب هایی استفاده کنید که نویسنده ی آن بالای ۴۰ سال داشته باشد و همواره شماره ی یک اسلام شناس را به همراه داشته باشید هم چنین همانطور که دکترا ممکن است اشتباه کنند، مراجع نیز امکان دارد فتوایشان عوض شود یا اشتباه کنند اما در شرایط نیاز، اطاعت از هر دو بر انسان واجب است.
او گفت: چند روز پیش در کاشان همایشی برگزار شد که از متخصصان پرسیدم آیا تابحال کسی از شما پرسیده چرا قرص بخورم؟ چرا قرص ها گرد هستند؟ و غیره که همگی گفتند خیر در صورتی که چراهای زیادی در احکام دینی مشاهده می شود.
قرائتی با بیان اینکه با یک محاسبه ی ساده می توان ثابت کرد که دانشجو کمتر از ۲ سال درس می خواند گفت: همانطور که مراجع خود از دکترها تقلید می کنند، مردم نیز باید از مراجع تقلید کنند هم چنین گاهی مراسم در خصوص روانشناسی ازدواج برگزار می شود ورصورتی که ازدواج یک نیاز است مانند خواب و غذا و مسائل روشن و واضح را نباید با روانشناسی آمیخته کرد و عقل انسان ناقص است و دلیل آن پشیمانی است که همه چندین بار در زندگی پشیمان می شوند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: کلمات با الفاظ مختلف معانی متفاوتی پیدا می کنند و اگر در کره زمین فقط یک انسان خوب وجود داشته باشد حق نداریم بد باشیم و اگر فقط یک نانوای خوب در شهر باشد حق نداریم خانواده را گرسنه نگه داریم در جامعه نیز اگر یک شخص بدی وجود دارد نباید کل کشور را بد دانست.
او خاطر نشان کرد: هر عملی باید یکی از این شرایط را داشته باشد واجب باشد، مستحب باشد، مشکل فرد را حل کند یا مشکل جامعه را رفع کند هم چنین باید دنبال مهارت رفت چون سالانه یک میلیون در لیسانس فارغ التحصیل می شوند اما این تعدادشغل وجود ندارد و ما دنبال کار نیستیم دنبال میز هستیم که به این تعداد وجود ندارد و باید خیلی از کلاس ها تعطیل شوند و به جای آن مهارت آموزی شکل گیرد.
قرائتی افزود: در یک مراسمی رئیس دانشگاه آزاد میگفت اگر از فوق لیسانس کشاورزی بپرسند که برگ چغندر بزرگتر است یا شبدر نمی داند و باید دقت شود عمر جوانی صرف چه مباحثی می شود .
او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خانم های امروزی اگر مهمان بالای ۵ نفر داشته باشند نمی توانند آشپزی کنند و از بیروندغذا می آورند و در آموزش پرورش و دانشگاه ها مدرک باید بر اساس مهارت اعطا شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: گاهی انقدر بی هویت می شویم که در نگه داشتن یک چوب کبریت هم تقلید می کنیم که این موضوع لطمه به فرهنگ را سبب می شود و انسان هرچیزی می شنود باید تحقیق کند مثلا اینکه گفته می شود ۱۳ نحس است، اینطور نیست چون حضرت علی در ۱۳ رجب به دنیا آمده است یا اینکه رایج است که بعد عطسه صبر کنید غلط است چون حدیث داریم بعد از عطسه عجله کنید.
قرائتی گفت: یکی از نکات اساسی در مسافرت و سفر ماشین و راننده است که ماشین ما اسلام و راننده ی ما امام خمینی و مقام معظم رهبری هستند و نشان می دها ماشین و راننده هردوسالم هستند اما در ماشین خلافکار هم وجود دارد همانطور که در ماشین اسلام وجود دارد و توجیه هم نمی کنیم اما سوال اینجاست اگر از این ماشین پیاده شویم سوار چی بشویم؟ چون درصورت پیاده شدن از ماشین اسلام بقیه راننده ها مست هستند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: بعد از انقلاب موفقیت های خوبی داشتیم جمعیت مادو برابر شد اما اختراعات کشور چندین برابر شده است.
او ادامه داد: به خانم ها توصیه می کنم زیبایی خود را برای همسران نگه دارند و مردها نیز لازم است چشم پاک باشند و نماز را باید بزرگ شمرد که دوای شهوت همسر است و دوای غفلت نماز هم چنین دنبال روزی حلال باشید که روزی روی نسل انسان اثر می گذارد.

کد خبر: 906163

وب گردی

وب گردی