رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای بوشهر گفت: در راستای معرفی چهره‌های ماندگار در روز بوشهر، موزه آثار این چهره‌ها در ساختمان بلیارد در بافت تاریخی بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مهرزاد آسایش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه هفته گرامیداشت بوشهر از 12 تا 18 اسفند برگزار می‌شود اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متنوعی در قالب طرح‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و هنری ارائه می‌شود.

وی از تدوین سند فرهنگی در شورای شهر بوشهر خبرداد و تصریح کرد: پیش نویس سند چشم‌انداز فرهنگی بوشهر تدوین شده است گه برنامه‌های مختلفی در طول سال مورد توجه و اجرا قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای بوشهر افزود: بر اساس این سند برنامه‌های مختلف آموزشی از جمله آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، مشکل اشتغال و دیگر موضوع‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آسایش با تاکید بر مشارکت فرهیختگان و نخبگان در بررسی آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها و جوانان بیان کرد: بر اساس سند چشم انداز فرهنگی شهر بوشهر هر ماه یک سمینار آموزشی با حضور افراد صاحب نظر و نخبه بر اساس یک نقشه راه برگزار می‌شود.

وی، با تاکید بر حمایت از هنرمندان بومی محلی بوشهر افزود: یکی از برنامه‌های هفته بوشهر استفاده از آثار هنرمندان محلی و بومی این شهر است که بر این اساس حمایت از هنرمندان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای بوشهر به روز زن پرداخت و با اشاره به همزمانی روز زن و روز بوشهرگفت: بر این اساس از بانوان توانمند به عنوان شهروند افتخاری در روز زن تجلیل می‌شود که در حال بررسی افراد ثبت نامی و توانمندی‌های آنان هستیم.

آسایش با اشاره به افتتاح موزه تاریخی چهره ماندگار بوشهر خاطر نشان کرد: تاکنون 25 چهره ماندگار و شهروند افتخاری در بوشهر معرفی شده که در این راستا موزه آثار این چهره‌ها در ساختمان بلیارد در بافت تاریخی بوشهر ایجاد می‌شود.

کد خبر: 912193

وب گردی

وب گردی