خسارت های مالی تندباد در استان آذربایجان غربی

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تندباد نزدیک به ۴میلیارد تومان خسارت مالی در سطح استان در زیرساخت‌ها، تأسیسات شهری، منازل مسکونی و توزیع برق ایجاد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز امیر عباس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: پیرو اخطاریه سازمان هواشناسی آذربایجان غربی مدیریت بحران استان دیروز اخطاریه‌ای به تمامی فرمانداران، شهرداران، مدیرکل صدا و سیما و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اداره‌کل راه و شهرسازی و اجتهاد کشاورزی صادر کرد.

وی افزود: از ظهر امروز در برخی از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی از جمله شهرستان‌های ماکو، خوی، نقده و ارومیه تندباد شدید رو‌به‌رو هستیم که سبب ایجاد خسارت‌های مالی و جانی شده است.

جعفری با اشاره به خسارت‌های مالی بر اثر تندباد در سطح استان ابراز کرد: نزدیک به 4 میلیارد تومان خسارت مالی در سطح استان در زیرساخت‌ها، تأسیسات شهری، منازل مسکونی و توزیع برق ایجاد کرده است.

وی اعلام کرد: تندباد به 9 نفر از هم‌استانی‌های ما آسیب رساند که 6 نفر به‌صورت سرپایی درمان شده و 2 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند و یک دختر 5ساله بر اثر ریزش دیوار مسکونی در قطور خوی وفات کرد و سه نفر از اعضای خانواده این دختر 5ساله مجروح و به بیمارستان خوی منتقل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی تأکید کرد: حداکثر تا ساعت 22 تندباد فروکش خواهد کرد و با جوی آرام و بارانی همراه خواهیم بود و هم‌شهری‌ها و هم‌استانی‌ها تا فروکش‌کردن تند‌باد از ترددهای غیر‌ضروری و حضور در جوار اماکن آسیب‌پذیر از جمله ساختمان‌های در حال ساخت، کنار داربست‌ها و تابلوهای موجود در سطح شهر و هر جایی که احتمال ریزشی وجود دارد پرهیز کنند.

وی افزود: از سوی استاندار آذربایجان غربی به تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری، شرکت برق استان و سایر دستگاه‌های دیگر دستور برگرداندن وضعیت عادی به استان داده شده است.

جعفری گفت: شهرداری ارومیه مسیرها را از موانع ایجادشده بر اثر تندباد پاکسازی کرده است.

کد خبر: 917527

وب گردی

وب گردی