سردار منتظر المهدی : هر گونه توهین و مقاومت در مواجهه با پلیس  پیگرد قانونی دارد

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: هر صاحب اندیشه و انصافی بر این واقعیت صحه می گذارد که قوام و دوام، پویایی و بالندگی هر جامعه، کشور و ملتی به رعایت هنجارها و قوانین آن جامعه توسط تک تک مردم و البته در سایه امنیت جاری در آن بستگی دارد.

به گزارش ایسکانیوز سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی درمصاحبه باشبکه خبرسیما گفت: در کشور ما هم،اساساً هر گونه توهین و مقاومت در مواجهه با پلیس پذیرفته نیست و حتماً پیگرد قانونی دارد، به کسی اجازه نخواهیم داد که تلاش ها و خدمات شبانه روزی پلیس را زیر سوال ببرد.

مردمان عزیز کشورمان که از سطح فرهیختگی، فرزانگی و مدنیت بالایی برخوردار هستند هماره از پلیس به عنوان اصلی ترین نهاد متولی نظم و امنیت جامعه انتظار دارند تا با صلابت، اقتدار، رحمت و هوشمندی و در عین حال درایت و دور اندیشی مانع از بروز هرگونه کجروی و هنجار گریزی شوند.

طبیعتاً پلیس هم با استفاده از اختیارات قانونی که قانون گذار تعیین کرده از ارزشها و هنجارهای جامعه صیانت و پاسداری و تلاش می کند نظم و امنیت را در تمامی ابعاد آن بسط و گسترش دهد.

ماموریت های پلیسی تعطیلی ندارند و موسمی و فصلی نیستند و در واقع مشمول زمان نمی شوند و طبیعتاً هیچ فضای تبلیغاتی مسموم کننده ای نمی تواند آنها را از تلاش روز افزون برای برقراری امنیت مردم و صیانت از جان، مال و ناموس آنان بازدارد.

یادمان نرود هرآنگاه که اقتدار پلیس کشوری شکسته شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و این تنها پلیس نیست که متضرر می شود بلکه همه مردم و کشور دستخوش آسیب خواهند شد.

کجای دنیا را سراغ دارید که در مقابل فرامین پلیس مقاومت شود، در همه جای دنیا، دستور پلیس لازم الاجراست و تخلف و سرپیچی از آن جرم و مستوجب مجازات است.

در کشور ما هم،اساساً هر گونه توهین و مقاومت در مواجهه با پلیس پذیرفته نیست و حتماً پیگرد قانونی دارد، به کسی اجازه نخواهیم داد که تلاش ها و خدمات شبانه روزی پلیس را زیر سوال ببرد.

این پلیس، همان پلیسی است که در شب و روز ، گرما و سرما، سختی ها و شدائد از سرحدات مرزها تا کوچه پس کوچه های شهرمان در کنار مردم بوده و انجام وظیفه می کند.

این پلیس، همان پلیسی است که ماه و سالی نیست که برای امنیت کشور، شهید ندهد؛ مرزبانان غیرتمند نیروی انتظامی در مقابله و مبارزه با تروریست ها و اشرار و دیگر ماموران در مصاف با سوداگران مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت از هیچ کوششی دریغ نکرده و جانفشانی می کنند که شایسته تقدیر و ادای احترام هستند.

من به نمایندگی از سازمان بزرگ نیروی انتظامی و فرمانده ناجا، سپاسگزار یکایک شهروندان قانون مدار و قانونمند عزیز کشورمان هستم که هماره در کنار پلیس خودشان در انجام ماموریت های بی شمار پلیس کمک حال بودند و از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

پایگاه خبری پلیس

700

کد خبر: 934519

وب گردی

وب گردی