عزم مقامات آمریکایی بر ای ترویج اسلام هراسی

به گزارش شبکه تلویزیونی «NBC» آمریکا جان بولتون از 5 سال پیش تا کنون ریاست یک موسسه پژوهشی با هدف ترویج اسلام هراسی را بر عهده داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، شبکه «NBC» آمریکا اعلام کرد اطلاعاتی قابل توجه از موسسه ای پژوهشی به دست آورده که جان بولتون مشاور امنیت ملی جدید آمریکا 5 سال است ریاست آن را بر عهده دارد.

این شبکه تلویزیونی در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود افزود: جان بولتون ریاست موسسه «گیتسون انستیتیوت» که مرکز آن در نیویورک است را بر عهده دارد که با هدف ترویج افکار نادرست درباره مسلمانان ایجاد شده است. جان بولتون از سال 2013 ریاست این موسسه را بر عهده دارد.

شبکه «NBC» ادامه داد: این موسسه با انتشار گزارشاتی نسبت به نزدیک شدن تسلط گروه های جهادی بر اروپا و قتل تعداد زیادی از سفید پوستان هشدار داده است.

در همین راستا ابراهیم هوبر سخنگوی شورای روابط آمریکایی-اسلامی که به منظور حمایت از حقوق مسلمانان آمریکا ایجاد شده گفت: موسسه گیتسون مهره اصلی در موج ترویج اسلام هراسی در اینترنت است.

هوبر ارتباط بولتون با این موسسه را مساله ای نگران کننده دانست.

تاکنون جان بولتون نسبت به این گزارش منتشر شده از سوی شبکه «NBC» واکنشی نشان نداده است.

بولتون 69 ساله سابقه ای طولانی در اتخاذ مواضع افراطی و تمایل به استفاده آمریکا از قدرت نظامی دارد. جرج بوش به استناد توصیه های بولتون در خصوص جنگ پیشگیرانه پس از حوادث 11 سپتامبر به افغانستان و عراق حمله کرد.

جان بولتون در 22 مارس گذشته از سوی ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به جای هربرت مکمستر منصوب شد.

کد خبر: 934584

وب گردی

وب گردی