الگو سازی ازدواج آسان در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: الگو سازی ازدواج آسان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق برگزاری ازدواج دانشجویی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری تبیین و ابلاغ سند جامع فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی و جمعی از مسئولان این دانشگاه در ساختمان رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تببین اندیشه های دینی از طریق اجرای طرح معرفتی 20 روزه در مشهد مقدس یکی از برنامه هایی است که به زودی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث اصلی ما، طرح مبانی اندیشه اسلامی است، تشکل حلقه های تبیین اندیشه و تحلیل بیانات امام خمینی(ره) و رهبری صورت گرفته و بنا است 100 شبکه درون واحد های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود، عنوان این مسأله طرح قطب نما است که بر اساس آن 100 شبکه دانشجویی فعال دینی و انقلابی با موضوع تحلیل و تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبری به فعالیت می پردازند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دبیرخانه تولید و تامین محتوای دینی، فرهنگی و انقلابی تشکیل خواهد شد.بنا است دبیرخانه ای در سازمان مرکزی در حوزه تولید و تامین محتوای دینی و انقلابی برای استفاده واحدهای دانشگاهی شکل گیرد، در این دبیرخانه اقلام فرهنگی فاخر نیز تهیه می شود و در اختیار واحدها در سطح کشور قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: الگو سازی ازدواج آسان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق برگزاری ازدواج دانشجویی صورت خواهد گرفت. بنا بر آن است که پس از ماه صفر، به صورت فراگیر و جشنواره ملی در واحدهای کل کشور کاروان های مزدوجین به سمت مشهد حرکت کنند. همچنین در واحد ها و هم در مشهد مقدس، کارگاه های آموزشی برای تفاهم زوجین، بحث فرزند آورری و فرزند پروری برگزار خواهد شد.

دکتر نصیری بیان کرد: کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی- ایرانی نیز ایجاد خواهد شد. در همین راستا افرادی که از پیش ازدواج کرده و میخواهند با سبک زندگی اسلامی و حضرت زهرا(س) آشنایی پیدا کنند، کارگاه هایی برگزار خواهد شد.همچنین تجلیل از هنر عاشورایی شامل هنرهای تجسمی، فیلم، تئاتر، شهر و کتاب به صورت منمرکز برگزار خواهد شد.

وی افزود: گسترش فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و مقاومت در دانشگاه از طریق برگزاری کنگره ملی و شهدای دانشجو صورت خواهد گرفت. همان طور که می دانید دومین کنگره ملی شهدای دانشجو با مشارکت دانشجوها برگزار شد پشنهاد دادیم سومین کنگره در محل دانشگاه آزاد اسلامی و در واحد نجف آباد برگزار شود، ما در این شهر شهید حججی را به عنوان یک اسطوره داریم و پیشنهاد داده ایم این کنگره در واحد نجف آباد برگزار شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری با شکوه مناسبت های انقلابی مانند در برنامه های ما است، از جمله برنامه های اصلی انقلابی و دانشگاهی می توان به 13 آبان، 16 آذر، 9 دی ، مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)، روز استاد، روز وحدت حوزه و دانشگاه و... اشاره کرد. این موارد به عنوان برنامه اصلی مد نظر خواهد بود.

وی ادامه داد: تحکیم ارتباط معنوی و بنیادین دانشگاه ها و دانشگاهیان با ولایت فقیه با برگزاری اردوهای امام شناسی به مقصد خمین و جماران صورت خواهد گرفت. در این راستا سفری با دکتر کلانتری به خمین داشتیم و مقدمات این امر انجام شده است، همچنین هماهنگی های لازم با موسساتی در قم داشته ایم، این اردو یک طرح معرفتی ویژه برای دانشجویان است که در سال جدید برگزار خواهد شد.

دکتر نصیری اضافه کرد: اولین گردهمایی اساتید راوی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم تحقیقات برگزار خواهد شد.همچنین رونمایی، معرفی، نقد و بررسی کتاب نیز در دستور کار است، بنا برآن است که در هر واحد دانشگاهی 2 رونمایی از کتب فاخر جمهوری اسلامی برگزار شود پیش بینی کرده ایم 600 رونمایی کتاب در سال تحصیلی جدید در راستای طرح، نقد و بررسی کتب برگزار کنیم.

وی افزود: فرهنگ کتاب خوانی از طریق برگزاری کاروان فرهنگی کتاب برگزار خواهد شد. بحثی با جمعی از ناشران انقلاب اسلامی داشتیم که آن ها کمک کنند و به صورت کاروان کتاب از مرکز به سمت واحدهای کنار مرز و واحد های محروم حرکت خواهد کرد. به نظر می رسد این برنامه مورد توجه قرار گیرد. ترویج فرهنگ کتاب خوانی از طریق برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی از برنامه های اصلی ما است که در سال تحصیلی جدید مد نظر داریم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحقق دانشگاه اسلامی و تمدن نوین اسلامی با تاکید بر تعامل موثر با حوزه و دانشگاه از طریق اعزام روحانی متخصص به دانشگاه صورت خواهد گرفت، همچنین جلسه پرسش و پاسخ آزاد با دانشجویان در خوابگاه ها و در بستر دانشکده ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: افزایش بصیرت دانشگاهیان و بازتولید قدرت نرم جمهوری اسلامی از طریق برگزاری جشنواره سراسری هنر، ادبیات و پژوهش با عنوان روایت فتنه صورت خواهد گرفت.در حوزه بحث فتنه 88، متاسفانه کار علمی لازم صورت نگرفت، دانشگاه آزاد اسلامی به نوبه خودش کاروان های روایت فتنه را در کل کشور برگزار خواهد کرد، بیشتر این کاروان ها در تهران متمرکز خواهند بود.

دکتر نصیری ادامه داد: بهره گیری حداکثری از ظرفیت اساتید دانشگاه با برگزاری نشست های علمی و تبیینی با محوریت مسائل اصلی و روز انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت. با توجه به اینکه ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم، 40 نشست تخصصی با محوریت موضوعاتی که در 40 سال گذشته توسط امام خمینی و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکی برگزاری جشنواره صنایع خلاق فرهنگی است که به یاری خدا این جشنواره با هدف شناسایی استعدادهای دانشجویان در حوزه صنایع فرهنگی در دانشگاه برگزار خواهد شد. همچنین در این راستا گفت و گویی با باشگاه پزوهشگران جوان و واحد قزوین صورت گرفته است که به یاری خدا ویژه دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی یک اردوی معرفتی زیارتی به کربلای معلی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین کنگره شعر دانشجویی در شیراز برگزار خواهد شد. در زمینه بحث معاونین فرهنگی دوستان باید اطلاع داشته باشند بیش از 200 واحد دانشگاهی امروز از بین اعضای هیات علمی با نگاهی که عرض می کنم افراد جدیدی شناسایی شده و مسئولیت معاونت فرهنگی و دانشجویی را در واحد ها عهده دار خواهند بود. مساله بحث ایمان و انقلابی بودن افراد مورد توجه قرار داشته و پس از آن بحث کارآمدی، فرهنگی و خلاق بودن افراد و در درجه آخر بحث جوانی و آماده به کار بودن برای کار دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

201

کد خبر: 959878

وب گردی

وب گردی