سیاست ترامپ در قبال ایران باعث گستاخی عربستان شده است

نماینده سابق پارلمان آلمان اقدامات اخیر سعودی را واکنشی نسبت به سیاست اشتباه ترامپ در به انزوا کشاندن ایران قلمداد کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، «نوربرت روتگن» نماینده سابق پارلمان آلمان در گفتگو با روزنامه ولت ام زونتاگ با توجه به رویدادهای اخیر درباره مرگ منتقد و روزنامه نگار برجسته سعودی در استانبول اظهار داشت: در شرایط کنونی دولت باید طرح اخراج دیپلمات های سعودی را در برنامه های خود قرار دهد.

وی با اشاره به قرارداد تسلیحاتی میان ریاض-برلین خاطر نشان کرد: پس از اخراج دیپلمات های سعودی باید به قراردادهای تسلیحاتی با سعودی ها پرداخته شود، چرا که ریاض همواره شریکی پر دردسر برای آلمان به حساب آمده است.

این سیاستمدار آلمانی با انتقاد از مواضع ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و سیاست های وی در خاورمیانه تاکید کرد: ترامپ در قبال ایران سیاست اشتباهی را در پیش گرفت. به انزوا کشاندن ایران از سوی ترامپ سبب گستاخ شدن سعودی ها در منطقه شده و به تبع آن وقوع اتفاقاتی مانند مرگ «جمال خاشقچی» منتقد و روزنامه نگار عربستانی نمی تواند دور از انتظار باشد.

عربستان دیروز شنبه پس از دو هفته اعلام کرد که جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول بر اثر درگیری فیزیکی کشته شده است. طبق اطلاعیه حکومت عربستان سعودی، ۱۸ نفر در این رابطه بازداشت شده و شماری از مقامات امنیتی عربستان از سمت‌های خود برکنار شده‌اند.

کد خبر: 974361

وب گردی

وب گردی