جوان سازی سیستم در اولویت قرار گیرد

استاد دانشگاه و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: جوان سازی سیستم باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهرداد بذرپاش استاد دانشگاه و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در آیین ملی چهل سالگی انقلاب اسلامی که توسط بسیج اساتید تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: در واقع یکی از دلایلی که دولت در برخی بخش ها بی برکت شده و نتوانسته موفق عمل کند این است که نسبت به عملکرد گذشته بی انصافی داشته است، بالاخره در کنار ضعف‌ها در گذشته کارهای خوب بسیاری نیز انجام شده است.

وی افزود: ما امروز به دلیل عدم توفیق دولت خوشحال نیستیم، می توان گفت تئوری پردازی های نادرست دولت را به اینجا رسانده و در صحنه اجرایی کشور مشکلاتی ایجاد کرده است.

بذرپاش تصریح کرد: در این راستا لازم است جوان سازی سیستم در اولویت قرار بگیرد که جوان سازی به معنای نو کردن روش ها و جهاد سازندگی خواهد بود.

بذرپاش در ادامه گفت: علی‌رغم اقدامات و پیشرفت های چشم گیری که در عرصه های مختلف داشته ایم، با شبهه افکنی‌های شبکه‌های بیگانه برای تغییر باور مردم نسبت به ناکارآمدی مدیران کشور مواجه هستیم که باید به این معضل توجه ویژه ای شود.

وی افزود: بحث جوان‌سازی بسیار مهم است که برخی فکر می کنند به این معناست که پیرترها بروند و جوان‌ترها روی کار بیایند، در حالی که معنای واقعی جوان سازی، تغییر دادن روش‌ها است.

بذرپاش بیان کرد: 70 درصد جمعیت کشور متولدین بعد از بهمن 57 هستند ولی آیا می‌توان با همان سیستمی که در گذشته رفتار می‌کردیم با این جمعیت روبرو شویم؟ مسلما نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگر قرار است نسخه‌ای برای حل مشکلات ارائه شود باید مشکلات براساس مسائل روز مورد بررسی قرار گیرند، مثلا امروز بحث فضای مجازی بسیار داغ است، باید ببینیم چه نسخه‌ای برای رفع مشکلاتی که در این فضا هست، وجود دارد.

بذرپاش تصریح کرد: نوسازی سیستم کشور این نیست که خوبی‌هایی که ابتدای انقلاب وجود داشت مانند اخلاص، پرکاری، تقوا داشتن، سادگی، صفا و صمییت را نبینیم، این موارد از جمله الزامات مدیریت و اجتماع سازی است و باید در کنار یکدیگر باشند.

بذرپاش در پایان تاکید کرد: در این راستا لازم است این اجتماع‌سازی را حل کنیم و تا وقتی این موضوع حل نشود، مردم درگیر دوقطبی‌سازی‌ می‌شوند که بستری را برای پذیرش هر گونه دو قطبی مانند یک روز جنگ و صلح، یک روز فیلترینگ و عدم فیلترینگ آماده خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 995423

وب گردی

وب گردی