کاهش ۳۰۰هزار یورویی هزینه‌های یک دانشگاه با هوش مصنوعی 

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش عالی علاوه بر مزایای آموزشی می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند. به طوری که دانشگاهی در اسپانیا توانسته با استفاده از هوش مصنوعی هزینه‌های خود را ۳۰۰ هزار یورو کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فناوری می‌تواند در ارائه آموزش عالی نقشی بنیادین داشته باشد؛ اما برخی مدیران آموزش عالی تکنولوژی را چیزی شبیه جعبه سیاه می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک

مری کورناک کوک مدیر اجرایی سابق سرویس پذیرش دانشگاه‌ها و کالج های مستقر در چلتنهام (UCAS) درباره استفاده دانشگاه‌ها از تکنولوژی گفت که بدون پایه‌های زیرساخت‌های فناوری مدرن (داده، وای‌فای و ..) برای دانشگاه‌ها سخت است که از فناوری برای ارتقای آموزش و یادگیری، ساده‌سازی پشتیبانی و خدمات دانشجویی و بهینه‌سازی پشتیبان استفاده کنند.

رهبران دانشگاه‌ها می‌دانند که فناوری، زیرساختی ضروری برای یک دانشگاه موفق است. استراتژی‌های دیجیتال باید به‌گونه‌ای اجرا شوند که دانشجویان با دانش و مهارت‌هایی که برای موفقیت در عصر هوش مصنوعی به آن‌ها نیاز دارند، توانمند و مجهز کند.

کاهش ۳۰۰ هزار یورویی هزینه‌های دانشگاه با استفاده از هوش مصنوعی

برای مثال دانشگاه اوبرتا کاتالونیا در بارسلون اسپانیا سالانه هزینه‌های خود را ۳۰۰ هزار یورو (۳۲۵ هزار دلار آمریکا) فقط با انتقال به فضای ابری کاهش داده است.

فناوری همچنین افراد بیشتری را قادر می‌سازد از آموزش عالی بهره ببرند. به خصوص در انگلستان که شهریه‌های آن اغلب حدود ۱۰ هزار پوند در سال (۱۲ هزار و ۷۰۰ دلار آمریکا) و حداقل ۱۸ هزار پوند برای دانشجویان بین‌المللی است. چرا که هزینه‌های بالای زندگی و تورم در انگلستان به شدت به دانشجویان ضربه زده است.

کارشناسان معتقدند که دانشگاه‌ها نباید رویکرد «آری یا نه» به فناوری داشته باشند، بلکه باید آن را به عنوان حمایت از آموزش سنتی بدانند. واگذاری بخشی از بار مدیریت آموزش و پشتیبانی دانشگاهی به فناوری، این فرصت را برای دانشگاهیان فراهم می‌کند تا بر تعاملات با دانش‌آموزان تمرکز کنند. تفکر انتقادی، نوآوری و خلق دانش کارهایی است که هوش مصنوعی نمی‌تواند به طور موثر انجام دهد. برای مثال، یک دستیار هوش مصنوعی ۲۴ ساعته در دانشگاه دورهام به نام «هالی» در کمک به دانشجویان در فرآیند پرس و جو و درخواست نقش کلیدی دارد. هالی با پاسخ به سوالات دانشجویان، از حجم کار کارکنان کم کرده است.

جاش فریمن مدیر موسسه سیاست آموزش عالی HEPI درباره استفاده از هوش مصنوعی در آموزش عالی تصریح کرد؛ در حالی که استفاده از هوش مصنوعی مولد در آموزش عالی عادی شده است؛ اما دانشگاه‌ها تاکنون از شیوع تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی جلوگیری کرده‌اند.

بررسی‌ها درباره نگرش دانش‌آموزان به هوش مصنوعی نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از دانشجویان انگلیسی از در امتحانات از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند؛ اما فقط ۵% متون تولید شده توسط هوش مصنوعی بدون ویرایش قابل استفاده است. بنابراین به نظر می رسد تقلب به معنایی که همه نگران آن هستند، هنوز گسترده نشده است.

بر اساس یک نظرسنجی با شرکت هزار و ۲۵۰ دانشجو در سراسر انگلستان، فقط ۲۲ درصد دانشجویان از پشتیبانی فناوری دانشگاه‌های انگلستان راضی هستند و می‌گویند که باید ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری ارائه دهند. ۶۳ درصد دانشجویان فکر می‌کنند که مؤسسه آنها سیاست روشنی در مورد استفاده از هوش مصنوعی دارد و نسبت مشابه (۶۵ درصد) فکر می‌کنند که مؤسسه آنها می‌تواند متون تولیدشده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهد.

مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی با مدیریت دانشگاه‌ها قابل کنترل است. به عقیده کارشناسان، موسسات باید به دانشجویان آموزش دهند که چگونه از هوش مصنوعی به طور موثر استفاده کنند و بررسی کنند که آیا محتوای آن از کیفیت بالایی برخوردار است یا خیر. همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند که هیئت مدیره دانشگاه‌ها باید دارای عضوی با تخصص حاکمیت فناوری اطلاعات باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =