22 درصد مدارس کشور هوشمند هستند

رئیس کارگروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش از هوشمند بودن 22درصد مدارس، تسلط 20درصد معلمان به ابزار هوشمند و اتصال حدود 70 درصد مدارس به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

رحمان عیسی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت هوشمندسازی مدارس کشور اظهار کرد: می‌توان گفت هوشمندسازی مدارس از سال 1976 آغاز و دانشگاه هاروارد نیز در همین سال راه‌اندازی شد، در دانشگاه هاروارد یک طرح با عنوان zero project به اجرا درآمد که در آن برای افزایش و ارتقای هوش جامعه تلاش شد.

وی ادامه داد: بعد از اختراع فناوری اطلاعات بسیاری دریافتند که رایانه منجر به افزایش هوش تمامی افراد جامعه به ویژه کودکان می‌شود. بنابراین می‌توان گفت بحث هوشمندسازی مدارس از ایالات متحده آغاز شده است؛ اما استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در فرایند یادگیری باعث شد هوشمندسازی مدارس از سال 1391 در ایران رواج پیدا کند.

رئیس کارگروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان نقش مهمی در فرآیند هوشمندسازی مدارس دارند و نحوه تدریس در چگونگی انتقال محتوا بسیار مهم است. ارزیابی کردن در کلاس‌های دانش‌آموز حتی برای معلم هم آسان است و او به دفعات متعدد می‌تواند دانش‌آموزان خود را ارزیابی کند، اما در مدارس و کلاس‌هایی که به صورت سنتی دایر هستند، این اتفاق کمتر رخ می‌دهد و شرایط سخت است.

وی از افزایش تعداد معلمان مسلط به ابزار هوشمند خبر داد و گفت: هم‌اکنون حدود 20 درصد معلمان به ابزار هوشمند تسلط دارند؛ همچنین در حال حاضر 22 درصد مدارس هوشمند و همچنین 70 درصد مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

عیسی‌زاده به امضای تفاهم‌نامه هوشمندسازی مدارس بین 2 وزارت‌خانه آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال همه مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند؛ به‌طوری‌که حداقل یک کامپیوتر در مدارس وجود خواهد داشت تا مدیران و معلمان برنامه‌های خود را در مدارس اجرا کنند. وزیر ارتباطات قول داده است تا پایان سال 98 این امر محقق شود و ما نیز در آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم که امکانات رایانه‌ای و کامپیوتری برای مدارس فراهم شود.

گفتنی است شبکه‌ ملی اطلاعات، شبکه‌ای پهن باند، با پوشش کشوری و امن است که امکان اتصال و دسترسی به انواع خدمات پرسرعت را با تعرفه رقابتی برای همه کاربران مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی، فراهم می‌سازد به نحوی که همه محتوای میزبانی شده در مراکز داده داخل کشور از داخل مسیریابی می‌شود. همچنین طبق تفاهم‌نامه‌ای که 29 تیر امسال بین دو وزارت‌خانه آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شده مقرر شده است مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و حاشیه شهرها و روستاها هوشمند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1024707

وب گردی

وب گردی