دود FATF به چشم مردم می‌رود

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: FATF در گزارش‌هایی اعلام کرده به دنبال گرفتن اطلاعات مالی ایران و تنگ کردن حلقه تحریم ها است.

علیرضا کریمخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سخن رئیس بانک مرکزی مبنی بر تاثیر نپذیرفتن بازار از وارد شدن ایران به لیست سیاه FATF گفت: فضای رسانه‌ای که درست شده احتمال دارد هدفش سوق دادن مردم به سمت میز مذاکره باشد. برخی ممکن است با ایجاد فضای ذهنی به مردم بگویند اگر مذاکره نشود اقتصاد قفل می‌شود و دیگر قادر به انجام تجارت با دنیا نخواهیم بود.

وی با تاکید بر افرادی که اصرار بر پیوستن ایران به FATF دارند، گفت: چنین تلاش‌هایی ان‌شاءالله از روی جهالت است اما راهکار نجات کشور در مقاومت است. کشور هیچ وقت در طول سالهای انقلاب از وابستگی به غرب و هضم شدن در آن سودی عایدش نشده و به مراتب با این کار ضرر کردیم.

کریمخانی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید مردم را از تجربه تاریخی کشور در حوزه مقاومت باخبر کنند، اظهار کرد: مقاومت در برابر زورگوها و مستکبرین بهتر جواب می‌دهد اکنون نیز راه نجات همین اقدام است که رهبر معظم انقلاب بر روی آن بسیار تاکید داشته‌اند.

قائم‌مقام انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دولت نیز در صحبت‌هایی اعلام کرده که دیگر به دنبال مذاکره نخواهد رفت از این رو باید به سمت تکیه بر توان داخل بیاید. همچنین FATF در گزارش‌هایی اعلام کرده به دنبال گرفتن اطلاعات مالی ایران و تنگ کردن حلقه تحریم‌ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیوستن کشور به گروه ویژه اقدام مالی نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه تمام منفعت آن به جیب دشمنان و دودش به چشم مردم می‌رود.

کریمخانی با تاکید بر اینکه عده‌ای دنبال القای نگاه به غرب برای گشایش اقتصادی هستند، گفت: مردم باید تشخیص دهند و تجربه‌های تاریخی خود را در عرصه اعتماد به غرب ببینند. تکبه برتوان داخل آنچیزی است که کشور را به مقصود خود می‌رساند دولت نیز باید به این سمت حرکت کند هرچند شش سال مردم را معطل برنامه مذاکراتی خود نگه‌داشت.

قائم‌مقام انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه مردم شش سال معطل شیوه حکمرانی مذاکره‌ای دولت شدند گفت: دولتمردان اگر به درون کشور نگاه کنند پیشرفت حاصل خواهد شد کما اینکه هر وقت به داخل تکیه کردیم اتفاقات خوبی رخ داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061836

وب گردی

وب گردی