پول طلا برای حل مشکلات مالی ایران

کتابی به تازگی منتشر شده که با پشتوانه ۱۵ سال مطالعه و کار میدانی به کارگیری پول طلا را برای حل مشکلات پولی ایران مطرح می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «درآمدی بر نظریه پول طلا؛ نظام پولی تمدن نوین اسلامی» (تألیف دکتر سید محمدحسین متولی امامی و استاد محمدحسن غلامی) توسط انتشارات کتاب فردا به چاپ رسید.

این کتاب با پشتوانه ۱۵ سال مطالعه کتاب‌خانه‌ای و میدانی تألیف شده، پیشنهادی برای تغییر نظام پولی در شرایط کنونی جمهوری اسلامی است.

در این کتاب از سویی به بحران پول اعتباری و غیرانسانی‌ بودن تبعات آن در سده اخیر اشاره گردیده و از سوی دیگر، بر ظرفیت‌های تمدنی نظام پولطلا برای برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی و حل معیشت مسلمانان در برابر تمدن غربی تأکید شده است.

این اثر، با بررسی فقهی پول اعتباری، این نظام پولی را ناهماهنگ با اهداف و مقاصد شارع ارزیابی کرده و راهبرد خروج از وابستگی جمهوری اسلامی به نظام پولی غرب را پیشنهاد می‌دهد و استقلال اقتصادی و ثبات معیشت مسلمانان را احیای پولطلا در بستر جمهوری اسلامی می‌داند.

مهم‌ترین ویژگی کتاب حاضر نسبت به سایر مکتوبات طرف‌داران پولطلا در جهان اسلام، بیان نظام پولطلا با قرائت شیعه و هم‌چنین ارائه راهکارهای عملی برای تحقق تدریجی آن در شرایط جمهوری اسلامی است.

این کتاب در سه فصل تدوین شده که در فصل اول، به مفاهیم و کلیات بحث اشاره می‌شود. در فصل دوم، بررسی نظریه فقهی پولطلا انجام شده، در فصل سوم، الگوی پولطلا در شرایط جمهوری اسلامی و در فصل چهارم، به ملحقات بحث پرداخته شده است. این کتاب در ۲۷۴ صفحه تدوین شده و ۳۲ هزار تومان قیمت دارد.

جهت تهیه کتاب به آدرس  https://bookroom.ir  مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =