دانشجویان بی‌انگیزه مشکل اساسی پژوهش هستند

مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل ما بی‌انگیزگی دانشجویان است، گفت: دسترسی سخت به بودجه از مهم‌ترین مشکلات ما در زمینه پژوهش است.

سید عرفان حسینی عضو هیات علمی و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های علمی و پژوهشی این باشگاه، گفت: ما در این مجموعه همواره تلاش می‌کنیم تا با انواع فعالیت‌ها از قبیل برگزاری وبینار، مسابقات، تعامل با مراکز علمی از جمله مرکز رشد واحدهای فناوری، پارک علم و فناوری، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی، نخبگان خارج از دانشگاه آزاد و … فعالیت‌های پژوهشی خود را ارتقای دهیم. 

وی افزود: عمده‌ترین مشکل ما، بی‌انگیزگی دانشجویان است، بطوری‌ که در دوران کرونا دانشجویان در انجام تکالیف درسی خود دچار سستی شدند و  نمی‌توان توقع فعالیت فوق‌ برنامه پژوهشی از آنها را داشت. 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان نقش اساتید در ایجاد انگیزه بین دانشجویان را کلیدی دانست و گفت: به‌رغم نقش محوری و  مهم اساتید در افزایش انگیزه پژوهشی بین دانشجویان، اساتید ما اهل این‌ کار نیستند، طبیعتا دانشجوی پرانگیزه محصول یک استاد پویا است. 

وی افزود: دسترسی سخت به بودجه از مهمترین مشکلات ما در زمینه پژوهش است. اگر باشگاه صندوق مستقل  و بودجه آن مستقیما از سازمان مرکزی واریز شود، بسیاری از دغدغه‌های مالی دانشجویان و اساتید پژوهشگر رفع می‌شود. 

 مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، در ارتباط با تاثیر بازدیدهای علمی گفت: اردوهای علمی به معنای به‌تصویر کشیدن مطالب علمی‌ تدریس‌ شده در کلاس درس است. مقایسه علم و عمل کمک شایانی به یادگیری دانشجو می‌کند. دانشجو آنچه را که به‌صورت تئوری آموخته‌ را به عینه و در عمل می‌بیند. 

حسینی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۹ باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در آخرین ارزیابی کشوری از میان ۳۵۰ باشگاه، رتبه یازدهم را کسب کرده و در ‌این میان ۳درصد اول کشور جای‌ گرفت که نشان از پیشرفت کیفی و رشد کمی مقالات و کتب منتشر شده توسط این باشگاه دارد.

خبرنگار: محمدعلی شفیعی خورشیدی

انتهای پیام/

کد خبر: 1123144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =