محدودیت دانشجویان برای فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان

عضو یک شرکت دانش‌بنیان معتقد است گرفتن انواع مجوز یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان است. مجوز زمین، ساخت و ساز و محدودیت‌های امریه سربازی از جمله این مشکلات هستند.

سید سجاد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که آموزش دانشجویان در دانشگاه‌ها جهت‌دهی درستی ندارد، اظهار کرد: معمولا درس‌ها تئوری هستند و توجه دانشگاه‌ها به آموزش عملی بسیار کم است. برای مثال وسایلی که در کارگاه‌های الکترونیک دانشگاه وجود دارند، متعلق به ۱۰ سال پیش بوده و به روز نیستند.

اجبار به فروش ایده دانشجویی به علت پیچیدگی بازار

عضو یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به این که یکی از مشکلات ما موانعی است برای راه‌اندازی کارخانه و تولید محصول داریم، افزود: دلیل این مشکلات؛ نداشتن اعتماد به جوانان است. به همین دلیل، سرمایه‌گذار نداریم و تسهیلاتی هم در اختیارمان قرار نمی‌دهند.

وی با تصریح بر این که اعتماد نداشتن به جوانان و توانایی آن‌ها، آسیب‌زننده است، گفت: گرفتن مجوزها هم یکی دیگر از مشکلات ما است. مجوز زمین، ساخت و ساز و محدودیت‌های امریه سربازی از جمله این مشکلات هستند. این محدودیت‌ها مانع ادامه فعالیت دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند.

خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: البته برخی استادان هم حمایت بسیار خوبی از دانشجویان دارند. این افراد هم در محیط دانشگاه و هم در پارک به دانشجویان کمک می‌کنند.

بومی‌سازی محصول با یک پنجم قیمت نمونه خارجی

عضو یک شرکت دانش‌بنیان تاکید کرد: ما دستگاهی ساخته‌ایم که قیمت نمونه ایتالیایی آن ۱۰۰ میلیون تومان است. ما ایده این دستگاه را گرفته و بومی‌سازی کردیم و به محصولی با یک پنجم قیمت نمونه خارجی حدود ۲۵ میلیون تومان رسیدیم. مشکلی که وجود دارد این است که تولید این دستگاه با موانع بسیاری مواجه است.   

وی افزود: حل این مشکلات علاوه بر این که نیازمند فرهنگ‌سازی است، به دولت وابستگی دارد. اگر حمایت دولتی وجود داشته باشد، شرکت‌ها می‌توانند سرپا بمانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =