حاشیه‌نگاری ایسکانیوز از چهاردهمین جشنواره فارابی/ تاخیر در آغاز و دلخوری خبرنگاران

ناهماهنگی برای ورود خبرنگاران و میهمانان، تاخیر در برگزاری و غیره از جمله حواشی مهم چهاردهمین جشنواره فارابی بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سالن همایش صدا و سیما امروز ۱۹ تیرماه میزبان برگزاری یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های حوزه علوم انسانی بود. قرار است اسامی برگزیدگان چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی در مراسمی که رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر علوم، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم و جمعی از استادان و اندیشمندان حوزه علوم انسانی- اسلامی در آن حضور دارند، خوانده شود.

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی معرفی شدند 

۲ هزار و ۸۵۷ اثر در بخش ملی و ۷۰ اثر در بخش بین المللی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، افرادی که آثارشان را در ۴ قالب کتاب پژوهشی، گزارش اختتام‌یافته پژوهش، رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد در ۱۵ گروه علمی شامل اخلاق، ادیان و عرفان، تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی، حقوق، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و علوم مالی، علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، علوم قرآنی، تفسیر و حدیث، فقه و اصول، فلسفه، منطق و کلام، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، مطالعات میان رشته‌ای و مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی به دبیرخانه فرستاده‌اند و امید دارند که یکی از برندگان ۵۰ جایزه این دوره باشند.

خبرنگار که باشید، برای پوشش خبری مراسم‌هایی که صبح اول وقت شروع می‌شود، باید برنامه بریزید، حساب و کتاب کنید ببینید چه ساعتی حرکت کنید، ترافیک احتمالی را در نظر بگیرید و بعد بهترین راه برای رسیدن به مقصد را انتخاب کنید تا راس ساعت به محل مورد نظر برسید.

حال تصور کنید برای رسیدن به شمال اتوبان چمران و رسیدن به مرکز همایش‌های صدا و سیما یک ساعت دمای هوای ۳۶ درجه‌ای تهران و ترافیک را تحمل کرده‌اید، اما برنامه‌ای که قرار بوده ساعت ۸ صبح آغاز شود، تاخیر تقریبا یک ساعته داشته باشد. البته شروع با تاخیر برنامه‌های خبری، حسابی خبرنگاران را پوست کلفت کرده و حتی برخی با یک حساب سرانگشتی تاخیر در برنامه را حساب می‌کنند و نیم ساعتی دیرتر راهی مقصد می‌شوند. با این حال انتظار می‌رفت که مهم‌ترین جشنواره علوم انسانی که در سطح بین‌المللی هم برگزار شده، با تاخیر چند دقیقه‌ای آغاز شود. این موضوع باعث گلایه خبرنگاران شده بود.

خبرنگار که باشید، به چک و خنثی و سختگیری‌های ورود به مراسم هم عادت کرده‌اید. اما اگر پس از آفیش کردن خبرنگار هم کد ورود دریافت نکرده باشید، حسابی جای تعجب دارد. البته این موضوع تنها شامل حال خبرنگاران نمی‌شد و برخی از میهمانان هم کد ورود دریافت نکرده بودند و حراست مانع از ورود آنان به سالن شد. این موضوع باعث دلخوری و اعتراض خبرنگارن و میهمانان شد که با وساطت و رایزنی با گروه تشریفات مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما ختم به خیر شد.

خبرنگار که باشید، ترجیح می‌دهید در جایگاهی نزدیک مسئولان بنشینید و تا تنور داغ است، سوژه‌های مهم را از آن‌ها پیگیری کنید و مصاحبه بگیرید. اما محلی برای استقرار خبرنگاران در نظر گرفته نشده بود و خبرنگاران مجبور شدند در صندلی‌هایی دور از مسئولان بنشینند. از طرفی نحوه نشستن و قرار گرفتن مهمانان در سالن هم چندان منظم نبود، روی صندلی‌های سالن اسامی میهمانان قید نشده بود و بسیاری از افراد برای پیدا کردن صندلی مناسب، در راهروها رفت و آمد می‌کردند.

خبرنگار که باشید، خودکار و کاغذ به جانتان بسته است؛ اگر اهل پوشش آنلاین باشید هم نمی‌توانید یک لحظه از گوشی یا لپ‌تاپتان جدا شوید. حال تصور کنید حراست فیزیکی کیف، گوشی و حتی قلم و کاغذ خبرنگاران را برای پوشش خبری گرفته باشد! این موضوع منجر به گلایه خبرنگاران شده بود؛ آن‌ها بر این باور بودند «اگر قرار است موبایل نداشته باشیم، چرا به مراسم دعوت شدیم؟!»

خبرنگار که باشید، احتمالا تجربه کرده‌اید که قبل یا حتی وسط سخنرانی یک شخصیت مهم از شما بخواهند چیزی ننویسید و خبر را از یک منبع خاص بردارید. این موضوع برای پوشش سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز اتفاق افتاد.

حاشیه‌نگاری ایسکانیوز از چهاردهمین جشنواره فارابی/ تاخیر در آغاز و دلخوری خبرنگاران

خبرنگار که باشید، پس از پوشش سخنرانی پشت سر هم مسئولان، خسته برای دریافت وسایل خود از صندوق امانات سالن بازمی‌گردید اما یا صفی طولانی مواجه می‌شوید که خستگی‌تان را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک خبرنگار IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      خبرنگار که باشید، به تنبیه شدن از طریق «عدم دعوت به نشستهای بعدی» عادت میکنید، البته اگر به برگزارکنندگان انتقاد کرده باشید :)