دانشجویان متأهل علوم پزشکی حمایت می‌شوند/ معرفی برگزیدگان جشنواره فارابی

«حمایت از دانشجویان متاهل، تمدید و انتصاب مسئولان بسیج دانشجویی برخی دانشگاه‌ها و برگزاری آیین اختتامیه جشنواره فارابی» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «افرایش ۲ برابری بودجه مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته و اعلام و معرفی برگزیدگان جشنواره فارابی» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

نامه تشکل‌های دانشگاهی به وزیر اطلاعات درباره انتخابات اتاق بازرگانی/ زمان تحصیل دانشجویان باردار تا ۲ سال و نیم افزایش یافت

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «تمدید و انتصاب مسئولان بسیج دانشجویی برخی دانشگاه‌ها و آغاز موج سوم نگرش سنجی دانشجویان» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ سوم تیر ماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی  

تمدید حکم مسئولیت مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران و دانشگاه جامع امام حسین(ع)

 صادق مفرد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در حکمی مسئولیت مهدی ثقینی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و عرفان سامی را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین(ع) برای یک سال دیگر تمدید کرد.

همچنین با حکم صادق مفرد محمد بیات مسئول بسیج دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی شد.

گفتنی است، وی دانشجوی مهندسی ساخت و تولید است و پیش از این مسئولیت معاونت بازرسی را برعهده داشت.

آیین افتتاح بیست و هشتمین دوره طرح ولایت با حضور فرمانده سپاه برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت به همت سازمان بسیج دانشجویی و با همکاری مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود.

گفتنی است، این طرح با هدف تقویت سطح بینش اندیشه اسلامی دانشجویان بسیجی و در حوزه‌هایی از جمله معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاق و... به مدت ۴۵ روز برگزار می‌شود.

حوزه صنفی_دانشجویی 

دانشجویان متأهل علوم پزشکی حمایت می‌شوند/ انتقالی بدون پرداخت شهریه

عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خواستار حمایت ویژه‌تر از دانشجویان متأهل در بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های دوران دانشجویی شد.

وی تصریح کرد: دانشجویان متاهل نباید با دانشجویان مجردها یکسان باشند. بنابراین توصیه کردیم که دانشجویان متأهل و دارای فرزند از امتیاز انتقالی بدون پرداخت شهریه استفاده کنند.

پژوهشگاه مطالعات فرهنگی مسئول برگزاری نگرش‌سنجی دانشجویان شد

حجت الاسلام رضا غلامی رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  بیان کرد که پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم مسئولیت انجام موج سوم نگرش سنجی جامعه دانشگاهی را برعهده دارد. البته هنوز بودجه آغاز این طرح در اختیار پژوهشگاه قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد که موج سوم نگرش سنجی یک طرح ملی است و می‌تواند در رصد به ما کمک مناسبی کند. البته ۲ موج این نگرش سنجی در سال‌های گذشته انجام شده است.

افزایش ۲ برابری بودجه مراکز مشاوره دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته

هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد که بودجه مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ حداقل افزایش ۲ برابری نسبت به سال گذشته دارد. ما باید بتوانیم از ظرفیت‌های خود جهت ارتقای حال خوب جسمی و روانی دانشجویان استفاده کنیم و این موضوع بدون امکانات مالی ممکن نیست.

وی اضافه کرد که مراکز مشاوره باید اولین مکانی باشد که دانشجویان به آنجا مراجعه می‌کنند. مشاوران هم باید اعتماد دانشجویان را با رازداری جلب کنند.

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی معرفی شدند 

 مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور اندیشمندان و نخبگان علوم‌ انسانی و اسلامی امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد. در این مراسم جوایز برگزیدگان داخلی جشنواره توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعطا شد.

برای مشاهده اسامی برگزیدگان اینجا کلیک کنید.

زلفی‌گل: ۱۱ مجله علمی فارسی نمایه بین المللی شدند

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی بیان کرد که مجلات علمی داخلی را تحت نمایه بین المللی درآوردیم. در ۲۳ ماه گذشته بیش از ۴۰ مجله علمی تحت نمایه بین المللی درآمده که از این تعداد ۱۱ عنوان مجله فارسی بوده است. 

همچنین وی اعتقاد دارد که یکی از بخش‌های نمایانی علم برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فارابی است. برگزاری جشنواره‌ها کمک می‌کند که دانشمندان و اندیشمندان که در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف علم آثار فاخر تولید کرده‌اند، به عنوان‌ الگو مناسب و موفق به جامعه معرفی شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1189324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =