اعتراض کنکوری‌ها به عملکرد آموزش و پرورش/ تراز دروس سوابق تحصیلی به صورت مجزا اعلام نشده است

جمعی از داوطلبان کنکور مدعی هستند وزارت آموزش و پرورش بر خلاف بند ۹-۳ مصوبه جلسه ۳۳ مورخ ۱۳ آذر ۱۴۰۱ شورای سنجش و پذیرش دانشجو عمل کرده و تراز دروس سوابق تحصیلی را به صورت اعلام نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از داوطلبان کنکور نسبت به نحوه محاسبه ترازهای دروس آزمون سراسری گلایه داشته و با تشکیل کمپینی خواستار بازنگری مجدد نمرات سوابق تحصیلی شدند.

بیشتر بخوانید:

درخواست کنکوری‌ها از دیوان عدالت اداری و مجلس

داوطلبان بر این باورند سازمان سنجش و آموزش کشور و وزارت آموزش و پرورش، تحت عنوان هم ترازی نمرات سوابق تحصیلی در سال‌های مختلف، برای نمرات امتحان نهایی سال‌های قبل از ۱۴۰۲ ارزش کمتری قائل شده‌اند و به طور مثال برای دانش‌آموزی که در سال ۹۸، نمره درسی را ۲۰ گرفته نسبت به فردی که در سال ۱۴۰۲ نمره آن درس را ۲۰ شده، تراز کم تری قائل شده است.

ایسکانیوز در گزارشی به انعکاس درخواست برخی داوطلبان از مجلس و دیوان عدالت اداری در زمینه بررسی مجدد ترازهای اعلام شده از سوی آموزش و پرورش پرداخت.

احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس؛ افزایش کیفیت نمرات را پاسخی برای مطالبه کنکوری‌ها در زمینه چرایی افزایش تأثیر نمره‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به از سال‌های گذشته دانست و گفت:  ۴۵ هزار اعتراض نسبت به محاسبه تراز وجود داشته که آموزش و پرورش در حال رسیدگی به این موضوع است.

حال این داوطلبان مدعی هستند وزارت آموزش و پرورش بر خلاف بند ۹-۳ مصوبه جلسه ۳۳ مورخ ۱۳ آذر ۱۴۰۱  شورای سنجش و پذیرش دانشجو عمل کرده و تراز دروس سوابق تحصیلی را به صورت مجزا به داوطلبان اعلام نکرده است.

در بند ۳-۹ این مصوبه آمده است: وزارت آموزش و پرورش نمره کل سابقه تحصیلی را براساس عناوین و ضرایب دروس سوابق تحصیلی مصوب شورای سنجش و پذیرش دانشجو با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور و مشابه روش تراز آزمون سراسری با هر گروه‌های آزمایشی ساخته و تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ ضمن اطلاع رسانی به داوطلبان به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه می‌دهد. تراز هر یک از دروس سوابق تحصیلی به صورت مجزا در هر درس دیپلم، سال انجام می‌شود. هر نوع پاسخگویی در خصوص نمره کل سوابق تحصیلی برعهده وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      0 0
      و ثانیا هیچ اطلاع رسانی نشده تا بیست تیر ، همزمان با اعلام نتایج و تراز کنکور نراز معدل را دادند .
    • پارسا FR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      0 0
      قرار بوده نمره بالاتر ملاک باشه و افرادی که ترمیم معدل کردند اگر نمره پایین تر می گرفتند همون نمره بالاتر سال قبل ملاک قرار می گرفته در صورتیکه نمره ترمیم نشده تراز بالاتری از نمره سال قبل داشته و همون تراز نمره بالاتر که کمتر هم بوده ملاک قرار گرفته و اگر نمره ای ترمیم نمی شد و یکسال می شد مثلا در درسی هجده گرفته می شد چون هیچ تغییری نکرده است نمره سال قبل لحاظ شده که تراز کمتری دارد و این تراز کمتر حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تا تراز داوطلبان رو کاهش داده است