امیرعبدالهیان: رفت‌وآمد زائران خارجی به مشهد تسهیل می‌شود

وزیر امور خارجه به برخی طرح‌های مرتبط با تسهیل رفت‌وآمد زائران خارجی به مشهد اشاره و آن را از اولویت‌های این وزارتخانه در دولت سیزدهم دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،، یعقوبعلی نظری بعدازظهر امروز با حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه در ساختمان استانداری خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درباره ظرفیت‌های خراسان رضوی در حوزه روابط خارجی گفت‌وگو شد و استاندار خراسان رضوی از افزایش ۳.۵ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۱ در این استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

کنعانی: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است

در این ملاقات، استاندار خراسان رضوی با توضیح شرایط کلی مشهد و حضور سالانه ده‌ها میلیون زائر رضوی، به برخی طرح‌های در حال مطالعه و پیگیری در استان، در راستای تسهیل خدمات‌رسانی به زوار ایرانی و خارجی اشاره کرد.

وی از وزیر امور خارجه خواست به تحقق طرح‌های زیربنایی استان با هدف ارائه خدمات بیشتر به زوار از طریق دیپلماسی کمک کند. این طرح‌ها شامل پروژه‌های تسهیل دسترسی به مشهد در حوزه‌های حمل و نقل، اسکان و همچنین ورود زوار کشورهای خارجی به منظور رونق گردشگری زیارت است.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار به برخی تلاش‌های وزارت امور خارجه در پیشبرد این طرح‌ها و تسهیل رفت‌وآمد زائرین خارجی اشاره و آن را از اولویت‌های این وزارتخانه در دولت سیزدهم دانست.  

در ادامه وزیر امور خارجه ضمن تشکر از تلاش‌های محمد بهشتی رئیس دفتر قبلی وزارت خارجه در خراسان رضوی، ابراز امیدواری کرد که با حضور معصومی فر در ریاست این دفتر که دارای تجربه در حوزه دیپلماسی اقتصادی است، افق‌های جدیدی از همکاری تجاری و ارزآوری استان با دیگر کشورها ایجاد شود.

امیرعبداللهیان همچنین در محوطه ساختمان استانداری خراسان رضوی، بر سر مزار شهدای گمنام حاضر و با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1197302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =