جشنواره تئاتر دانشجویی همراه با تئاتر فجر برگزار می‌شود

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی همزمان با تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی امضا شد.

بیشتر بخوانید:

ثبت ۳۰ هزار رویداد فرهنگی توسط دانشگاه‌ها در ۳ ماه گذشته

مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دراین باره اذعان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک جای خوشحالی دارد و امیدواریم به‌زودی شاهد برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی و البته رونق دوباره کانون‌ها و تشکل‌های تئاتری دانشگاه‌ها باشیم، چراکه در زمان همه‌گیری کرونا، به این تشکل‌ها آسیب زیادی وارد شد.

وی افزود:در اداره‌کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ما جشنواره‌های متعددی را برگزار می‌کنیم که دانشجویان همراه و مشتاق برگزاری آن‌ها هستند. در این راستا امیدواریم با برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی، این رویداد مهم، دوباره به رونق سال‌های قبل بازگردد.

بادپا ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با کانون‌های تئاتر دانشگاه‌ها و جمعی از دانشجویان تئاتر نشست بگذاریم تا به‌صورت دقیق‌تری بتوانیم در جهت برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی، قدم برداریم.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه جلسات متعددی برای برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی برگزار شده، گفت: درصدد آن شدیم تا سازوکار را برای اجرای تئاتر کانون‌های تئاتر ایجاد کنیم و این امر مهیا شد. بنا بر این بعد از 4 سال جشنواره تئاتر دانشجویی به همت معاونت فرهنگی در کنار جشنواره تئاتر فجر حضور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: غنای بخشی از اوقات فراغت دانشجویان از طریق فعالیت‌های مرتبط با هنرهای نمایشی برای علاقه مندان؛ حمایت از کانون‌های تئاتر دانشجویی به عنوان یک کانون دانشگاهی و دانشجویی؛ توانمندسازی دانشجویان برای فعالیت‌های تفریحی و حرفه‌ای در شاخه‌های مختلف‌ هنرهای نمایشی؛ آموزش دانشجویان با رویکرد بهره‌مندی بهتر از آثار هنرهای نمایشی به عنوان یک مخاطب و تماشاگر حرفه‌ای؛ بسترسازی برای آشنایی دانشجویان با جامعه و بازار تجربی و حرفه‌ای هنرهای نمایشی؛ همکاری مشترک در برگزاری تورها و اردوهای نمایشی، اجراهای صحنه‌ای دانشجویی، کارگاه‌های آموزشی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها، رویدادهای ملی، نشست های علمی - پژوهشی و هنری مرتبط با موضوع هنرهای نمایشی؛ همکاری مشترک جهت ایجاد و توسعه نشریات و کتب مرتبط با هنرهای نمایشی و تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های دانشجویی تئاتر و ترغیب و جذب جامعه دانشگاهی و دانشجویی به نقش آفرینی در حوزه هنرهای نمایشی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: جشنواره تئاتر دانشجویی بهترین فرصت برای اعتلا و رشد دانشجویان این رشته و کانون های تئاتر دانشگاهی است. از این رو درصددیم تا با تقویت این مجموعه ها عرصه های جدیدی از حضور هنری دانشجویان را ایجاد کنیم.

بادپا در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه جشنواره تئاتر دانشجویی در کنار جشنواره فجر برگزار شده و جدول اجرای آن نیز منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =