صحرایی: ۲۶ درصد حقوق معلمان از رتبه‌بندی است

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از اجرایی و عملی شدن رتبه‌بندی معلمان بعد از چهار سال، گفت: هر چند اشکالاتی وجود داشت؛ اما ۲۶ درصد حقوق معلمان از رتبه ‌بندی است؛ چرا فقط ضعف‌ها را نشان می‌دهید، قوت‌ها را هم نشان دهید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رضا مراد صحرایی عصر امروز دوشنبه در آیین استقبال از نومعلمان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت روز ملی نوجوان، اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای دانش آموز و نوجوانان معصوم و پاکباخته‌ای را که با فدا کردن جانشان سبب ساز آرامش و آسایش امروز ما هستند و معلمان شهیدی که با دانش آموزانشان مشق عشق کردند.

بیشتر بخوانید:

رفتارهای عجیب رئیس کمیسیون آموزش در برخورد با معلمان

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهر اولین‌ها و مشاهیر و افتخارآفرینان، بهترین جا برای سخن گفتن از آموزش و معلم و مدرسه است.

وی ادامه داد: درباره معلم گفته می‌شود که معلم عامل تمام تحولات در جامعه است؛ معلمان سازندگان همه ارکان دیگر کشور، مظهر علم، چراغ دل همه انسان‌ها، ادامه دهنده سلسله پیامبران و عالمان جامعه بوده و باید مورد احترام همه باشند؛ چرا که معلمان کسانی هستند که با جهل که ریشه تمامی بدی‌ها و پلشتی‌ها است، می‌جنگند و سازندگان آینده را به عنوان ارزشمندترین دارایی هر جامعه تربیت‌ می‌کنند.

صحرایی اضافه کرد: چه شرافتی بالاتر از اینکه معلمی شغل انبیاست و بر این اساس ما معلمی را به چشم شغل نگاه نمی‌کنیم، معلم حلقه وصل‌ نسل‌ها است؛ نسلی چون طباطبایی‌ها، باقرخان‌ها و ستارخان‌ها، پروین‌ها و شهریارها و اساتیدی چون هشترودی و باکری‌ها را چه کسی جز معلم باید تربیت کند؟.

مسئولان باید بدانند مدرسه نقطه اصلی ایجاد تحول است، نه اتاق وزیران

صحرایی با تاکید براینکه باید هویت معلمی را باز شناسیم، بیان کرد: نظام اداری کشور باید نقش معلم را درک کرده و مسئولان باید بدانند مدرسه نقطه اصلی ایجاد تحول است، نه اتاق وزیران و عامل آن معلم است، نه وزرا و مسئولان دیگر و اگر این موضوع درک شود، کشورمان شکوفا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معلم کارمند نیست؛ از او توقعاتی داریم؛ اما او را قالب کارمند می‌نگریم. خانواده‌های کشور، گوهر وجودشان را با آسودگی در اختیار معلمان می‌گذارند، از این رو ارزش کار و وجود معلم باید درک شود.

وی ادامه داد: پیام‌مان این است که اگر معلمان درست شوند، تمام جامعه درست می‌شود و اگر زمینه برای خدمتشان آنگونه که باید فراهم شود، تمام مسایل کشور درست می‌شود. اگر ایران قوی، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع قوی می‌خواهیم باید مدرسه‌ها را بسازیم. باید بدانیم که عالم و معلم متفاوت هستند؛ عالمان بسیارند و معلمان اندک.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای معلم ماندن و معلم بودن لوازم آن را ابتدا در درون خودتان ایجاد کنید، اظهار کرد: هم علم رشته مورد نیاز و علم آموزش آن رشته را داشته باشید. معلمان، انسان‌شناس و انسان‌سازند و در بسیاری از اوقات تنها مامن کودکان هستند.

وی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: آنچه در سند تحول از ما خواسته شده تضمین کننده حیات معلم و سپس دانش آموز و این سند، کتاب راهنمای ما است که می‌گوید دانش آموزی تربیت کنید که خدا را از صمیم قلب دوست بدارد و بین خودش و خدا حایلی نبیند و عشق رسول خدا و علی (ع) را در دل بپروراند.

صحرایی در ادامه با ارایه گزارش عملکرد در حوزه‌های متعدد، اظهار کرد: وجود بیش از ۵۰۰ مدرسه تک نفره، نزدیک به سه هزار معلم که با ایل کوچ می‌کنند، ساخت بیش از پنج هزار مدرسه از جمله اقدامات مهم به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار دانش آموز امسال به دوره فنی و حرفه‌ای اضافه شده و در مسیر شاغل شدن قرار گرفتند، اینگونه نیست که به دانشگاه‌ها بروند و بعد از چهار سال درس خواندن بیکار شوند.

صحرایی در ادامه با ابراز خرسندی از اجرایی و عملی شدن رتبه‌بندی معلمان بعد از چهار سال، بیان کرد: هر چند اشکالاتی وجود داشت؛ اما ۲۶ درصد حقوق معلمان از رتبه ‌بندی است؛ چرا فقط ضعف‌ها را نشان می‌دهید، قوت‌ها را هم نشان دهید.

وی در خاتمه متذکر شد: پیامی از معلم ۳۳ سال خدمت به نومعلمان دارم؛ بدانید که معلمی عشق است، هنر است و شغل نیست؛ آموزگاری نکنید، پروردگاری کنید. بزرگترین آفت تهدید کننده هرکسی، آفت تکرار است، از تکرار برحذر و مواظب باشید برده کتاب‌ها نشوید. معلمان خوب معلمانی هستند که هرروزشان، روز جدیدی است و در مرز دانش حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =