کنعانی: به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی پاسخ می دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز نظامی امروز رژیم صهیونیستی به دمشق که به شهادت ۴ مستشار نظامی ایران و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، تجاوز صبح امروز (شنبه) ۳۰ دی ماه رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی المزه دمشق که به شهادت چهار مستشار نظامی ایران و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد، از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شدت محکوم شد.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: آمریکا نشان داده مایل به اصلاح سیاست‌های غلطش نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی، نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک آمیز به اهداف مختلف در خاک سوریه توسط رژیم مجرم و کودک‌کش صهیونیستی را، گویای عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از صد روز گذشته و تلاشی مذبوحانه برای گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه خواند.

به گزارش فارس، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق و شهادت ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهیدان حجت الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوایی به دمشق ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعان حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ناصر کنعانی در این ارتباط گفت: شایسته است دولت‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، نسبت به اقدامات متجاوزانه، تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی واکنش صریحی داشته و آن را به طور قاطع محکوم کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، نقش مهمی در کمک به دولت، ارتش و ‌ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور طی سالیان گذشته داشته‌ و همچنان دارند.

کنعانی ترور مستشاران نظامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی را به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان یافته بین این رژیم تروریستی با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه برشمرد.

وی با بیان اینکه بی‌تردید خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروریسم سازمان یافته رژیم جعلی صهیونیستی در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی برای روح بلند این شهیدان والامقام و قهرمانان مبارزه با تروریسم علو درجات نزد خدای سبحان و برای خانواده‌های آنان صبر و شکیبایی مسئلت کرد.

به گزارش فارس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «المزه» در سوریه، شهادت تعدادی از مستشاران نظامی ایران در این تجاوز را به مردم ایران تسلیت گفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =