کنعانی: آمریکا یا دچار سرگردانی است یا دچار تناقض در گفتار و عمل

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اقدامات آمریکا علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها نشان می‌دهد جامعه جهانی نمی‌تواند روی نقش آمریکا برای صلح و ثبات در منطقه و خارج منطقه حساب کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۶ بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: اقدام خودسرانه آمریکا و انگلیس تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است

وی فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت شریف ایران تبریک گفت.

سخنگوی وزارت خارجه به اوضاع غزه و آمار شهدا و مجروحان و مفقودان جنایت مستمر و ضد بشری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: امیدواریم جامعه جهانی بیش از این تعلل نکند و فرصت استمرار جنایت را به جنایتکاران ندهد و با جدیت هر چه تمام‌تر زمینه توقف جنایات جنگی و نسل کشی این رژیم را فراهم کند.

وی درباره تهاجمات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن و تحولات کنونی در منطقه گفت: نقطه کانونی بحران در منطقه تداوم جنگ ظالمانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا و انگلیس علیه ملت مظلوم فلسطین خاصه در باریکه غزه است. ۱۲۲ روز جنگ و جنایت مستمر علیه شهروندان مظلوم فلسطین. کانون بحران در فلسطین است و راه‌حل اساسی و پایدار پایان دادن به این جنایت جنگی و نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی است.

کنعانی ادامه داد: اقداماتی که دولت آمریکا انجام می‌دهد دلیل واضحی است که دولت آمریکا مایل است دست این رژیم را برای ادامه جنگ و نسل‌کشی فلسطینی‌ها باز بگذارد. حمله به دیگر کشورها در منطقه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، عراق و یمن تلاشی ناشیانه برای انحراف اذهان عمومی از نقطه کانونی بحران یعنی فلسطین به سمت دیگر مناطق پیرامونی است. در حالی که کانون بحران همچنان در فلسطین است و راه‌حل اساسی پایان دادن به این جنگ ظالمانه و حملات وحشیانه و نسل کشی این رژیم است.

وی گفت: اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در منطقه از جمله حملات نظامی این دو کشور به یمن و عراق و سوریه و تداوم حمایت از جنگ طلبی رژیم غاصب اسرائیل متناقض با شعارها و پیام‌ها و ادعاهایی است که می‌دهند مبنی بر اینکه مایل به دامنه گسترش جنگ و بحران در منطقه نیستند. آمریکا یا دچار سرگردانی است یا دچار تناقض در گفتار و عمل.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: اقدامات آمریکا علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها نشان می‌دهد جامعه جهانی نمی‌تواند روی نقش آمریکا برای صلح و ثبات در منطقه و خارج منطقه حساب کند. آمریکا و انگلیس به جای صلح و ثبات در منطقه ترجیح می‌دهند رژیم اسرائیل و منافع توسعه طلبانه این رژیم و منافع نتانیاهو این جنایتکار شناخته شده را انتخاب کنند و آن را بر منافع دولت‌ها و ملت‌ها و جامعه بین‌المللی ترجیح دهند.

وی افزود: اقدامات دولت آمریکا و انگلیس نشان می‌دهد درک درستی از مسائل منطقه و راه‌حل‌های آن ندارند و به جای توجه به کانون بحران توجه به موضوعات پیرامونی و حاشیه‌ای می‌کنند و به جای علت به معلول توجه می‌کنند. این عملکرد با ادعاهای آنها مبنی بر اینکه به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستند ناسازگار و ناهمخوان است.

کد خبر: 1218864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =