تداوم آلودگی هوای تهران در آخرین روزهای زمستان

کیفیت هوای شهر تهران برای دومین روز متوالی در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ در آخرین روزهای فصل زمستان فعال نبودن سامانه بارشی و همچنین توقف وزش باد موجب بازگشت آلودگی به پایتخت شده به گونه‌ای که روز گذشته (چهارشنبه) برای ساعاتی کیفیت هوا در وضعیت قرمز آلوده برای همه افراد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید؛

آلودگی هوای تهران تا جمعه ادامه دارد

هم اکنون نیز شاخص کیفیت هوای شهر تهران صبح امروز / پنجشنبه بر روی عدد ۱۳۷ (وضعیت نارنجی) است که در این شرایط به کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

این در حالی است که سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم جوی آرام در کشور طی ۲۴ ساعت آینده برای شهرهای صنعتی تهران، البرز و اصفهان افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی کرد و از ورود سامانه بارشی از غرب و آغاز بارش‌های دو روزه (جمعه و شنبه) در نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور از فردا خبر داد.

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران بیشتر مناطق شهر تهران در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه های حساس) است و حتی پیروزی منطقه (۱۳) و شهرداری منطقه چهار در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱۰۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

کد خبر: 1224507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =