فواید جسمی و روانی کوهنوردی

فاتح قله دماوند و کارشناس اداره حقوق و دستمزد دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعایت خود در دانشگاه را از سال ۱۳۸۵ در واحد امور اداری کارکنان بیمارستان امام رضا (ع) شروع کرده و موفق به فتح بسیاری از قلل مرتفع با وجود تمام سختی ها در مسیر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی نکوئی زندگی در طبیعت و روستا را عامل اصلی علاقه اش به کوهنوردی خواند و بیان کرد: پدرم به دامداری مشغول بودند و من به همین واسطه تمام دوران کودکی ام را در طبیعت و کوه گذراندم ولیکن با قبول شدن در دانشگاه از روستا فاصله گرفتم اما علاقه ام به آن فضا به قوت خود باقی ماند .

بیشتر بخوانید:

کسانی که زیاد می‌خوابند به چه بیماری مبتلا هستند؟

کارشناس اداره حقوق و دستمزد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۰ موفق به صعود به قله دماوند شدم افزود : رسیدن به قله و لمس زیبایی های کوه به صورت گروهی، سبب ایجاد احساس متعالی و حس معنوی در قلب هر فرد میشود. با دیدن عظمت کوه پی به عظمت پرودگار می بریم که خالق تمام زیبایی هاست. کوهنوردی سبب رهایی از تمام افکار منفی و استرس های ناشی از فشار زندگی میشود و احساس آرامش و انرژی مضاعف را برای هر فرد به ارمغان می آورد.

مهدی نکویی با اشاره به برنامه ریزی در جهت صعود به قله های سیمرغ کشور، تصریح کرد: در آبان ماه سال جاری ابتدا به قله تفتان در استان سیستان وبلوچستان و سپس به قله شیرباد استان یزد صعود کردیم و نیز در چند هفته گذشته برای صعود قله تربت جام ، حدود ۵ کیلو متر در برف حرکت کردیم .

کارشناس اداره حقوق و دستمرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به همراهی خانواده وعلاقه پسرش به کوهنوردی اظهار کرد: در طول سال با تجهیزات و امکانات لازم، چندین بار به صورت خانوادگی به کوه نوردی میرویم و شب را در کوه سپری میکنیم همچنین پسرم از امسال صعود به قلل سیمرغ و قلل بالای ۴ هزار متررا شروع کرده است.

مهدی نکوئی در پایان به عنوان یک کارمند و با بیان اینکه ورزش یک نیاز اساسی و اولیه برای هر فرد است، خطاب به مسئولین دانشگاه افزود: با تشویق همکاران به پیاده روی و ورزش های هوازی و نیز تشکیل تیم های کوه پیمایی و کوه نوردی در دانشگاه میتوانیم در جهت انتشار حال خوب گام های موثر برداریم.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1224742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =