طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک ادامه می‌یابد؟

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال تمدید اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک پس از ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همزمان با دهه فجر سال گذشته ( ۱۷ بهمن ) از سوی دولت آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

ابلاغ بخشنامه جدید نحوه مسدودی مبالغ چک برگشتی در بانکها

در «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین شده است، بدین صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به‌مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به‌مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در صورت استفاده از کالابرگ و خرید از سبد غذایی مورد تأیید وزارت کار، ۲۲۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد به‌مبلغ ۴۰۰ هزار تومان کالابرگ افزوده می‌شود و هر فرد می‌تواند تا ۶۲۰ هزار تومان از کالابرگ استفاده کند، به‌این معنا که خانواده‌ای که به‌ازای هر فرد، ۳۰۰ هزار تومان و یا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده است، ۲۲۰ هزار تومان بیشتر دریافت خواهد کرد و باید این اعتبارِ تشویقی را صرفِ خرید ۱۱ قلم کالای معیّن کند.

به گزارش ایسکانیوز، مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد و خانواده‌های مشمول پس از شارژ اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی از (۱۸ اسفندماه) یک ماه فرصت دارند تا از این اعتبار استفاده کنند.

همچنین سومین مرحله از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال تمدید اجرای طرح فجرانه گفت: این طرح سه‌ماهه بود که تا ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، اما تمدید آن به تامین بودجه مشروط است؛ به نظر می‌آید در فروردین‌ماه یا اوایل اردیبهشت‌ماه درباره تداوم آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر رفاه اضافه کرد: دولت به طور دقیق به دنبال آن است که ابتدا منابع این طرح تعیین و تامین شود و سپس درباره اجرا یا تمدید آن تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =