وزیر بازرگانی پیشنهادی ترامپ: برگزیت یک فرصت طلایی برای رقبای انگلیس است

'ویلبر راس' وزیر بازرگانی پیشنهادی 'دونالد ترامپ' در سخنانی جنجالی که روز دوشنبه در روزنامه تایمز منتشر شد، از رقبای انگلیس خواسته است که از'فرصت طلایی' ایجاد شده به دلیل برگزیت، برای خارج کردن فرصت‌های تجاری و مالی از این کشور استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه تایمز نوشت: 'ویلبر راس' چند روز بعد از برگزاری همه‌پرسی 23 ژوئن (سوم تیرماه) در جمع تجار قبرسی گفته بود که انگلیس به دنبال این همه‌پرسی هم ‌اینک مواجه با یک دوره 'سردرگمی' شده است.
وزیر بازرگانی آتی آمریکا گفته که شرایط یاد شده، جابجایی موسسات و فعالیت های تجاری را از انگلیس به سایر نقاط اجتناب‌ناپذیر ساخته است.
تایمز نوشت: 'ویلبر راس' گفته بود: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک 'فرصت خدادادی' برای رقبای مالی و انتقال سرمایه و کسب‌وکار به خارج از انگلیس است. پس از همه‌پرسی برگزیت، انگلیس با سردرگمی مواجه بوده و دوری از این شرایط اجتناب‌ناپذیر است.
این تاجر میلیاردر قرار است در دولت ترامپ مسئول مذاکرات تجارت آزاد با انگلیس باشد.
با این ‌حال، اظهارات 'راس' انتقاداتی را در انگلیس و نیز نگرانی هایی نسبت به برنامه های دولت آینده آمریکا و سوء استفاده های احتمالی از انزوای اقتصادی انگلیس پس از برگزیت به دنبال داشته است.
حزب کارگر انگلیس گفته است که اظهارات 'ویلبر راس' بایستی یک هشدار در مورد آمادگی سایر کشورها برای سوء استفاده از آسیب‌پذیری انگلیس در این شرایط باشد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 716559

وب گردی

وب گردی