تجمع اعتراضی علیه رئیس جمهوری کره جنوبی در شب سال نو میلادی

اجتماع مردم کره جنوبی به مناسبت سال نو میلادی در میدان اصلی شهر سئول و برخی شهرهای دیگر این کشور، به صحنه اعتراضی علیه «پارک گئون هی» رئیس جمهوری تبدیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، مردم کره جنوبی شب گذشته (شنبه) که تعداد آنها بالغ بر 400 هزار نفر تخمین زده شده است در پایتخت گرد هم آمدند و بار دیگر برکناری رئیس جمهوری کشور خود را فریاد زدند.
رئیس جمهوری کره جنوبی که در تاریخ 9 دسامبر با رای 234 نماینده پارلمان از مجموع 290 نماینده استیضاح شد در انتظار تصمیم دادگاه قانون اساسی این کشور در باره سرنوشت خود می باشد.
این دادگاه 180 روز برای تشکیل جلسه درباره وضعیت آینده رئیس جمهوری زمان دارد اما «پارک هان جول» رئیس آن گفته است که بزودی درباره وی تصمیم گیری خواهد شد.
در اجتماع شب گذشته که تا بامداد امروز (یکشنبه) هم ادامه داشت علاوه بر شهر سئول پایتخت، مردم شهرهای بوسان، گوانجیو و اولسان نیز اقدام به برگزاری اجتماعاتی از این دست کردند.
یونهاپ روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که علاوه بر مخالفان خانم «پارک گئون هی»، موافقان وی نیز دست به تجمع زده بودند که اداره پلیس مرکزی شهر سئول به منظور جلوگیری از درگیریهای احتمالی 18 هزار نیروی خود را با تجهیزات کامل به منطقه گسیل کرد.
معترضین علاوه بر میدان اصلی شهر سئول در بلوار منتهی به کاخ ریاست جمهوری و دادگاه قانون اساسی این کشور در حالیکه بنرهای اعتراضی و شمع در دست داشتند، حضور یافتند.
معترضان رئیس جمهوری کره جنوبی در شعارهای خود خواستار آن شدند تا دادگاه قانون اساسی هر چه سریعتر تکلیف وی را را روشن کرده و او را از مقامش برکنار کند.
بزرگترین تجمع مردمی تاریخ کره جنوبی علیه «پارک گئون هی» روز شنبه بیست و دوم آبانماه در شهر سئول پایتخت کره برپا شد که در آن نزدیک به یک میلیون نفر در میدان سئول علیه اتفاقات پیش آمده گرد هم آمده بودند.
تنش های سیاسی در کره جنوبی پس از آن شدت یافت که رابطه رئیس جمهوری این کشور با زنی به نام «چوی سون سیل» فاش شد.
فردی که گفته می شود بدون داشتن مسئولیت در نهاد ریاست جمهوری به برخی اسناد محرمانه و حتی سخنرانی های خانم «پارک» دسترسی است. او هم اکنون در بازداشت پلیس بسر می برد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 717812

وب گردی

وب گردی