آغاز ثبت اینترنتی درخواست دریافت خدمات برای مددجویان از امروز

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از آغاز ثبت اینترنتی درخواست خدمات امدادی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، امکان ثبت اینترنتی درخواست ۱۰ خدمت فراهم می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تشریح عملکرد این معاونت در سال ۹۷، افزود: از امروز ۱۴ اسفند، همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد، امکان ثبت اینترنتی درخواست ارائه ۱۰ خدمت برای مددجویان و نیازمندان فراهم می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: با راه‌اندازی این سامانه، امکان ثبت اینترنتی درخواست ۱۰ خدمت شامل تعمیرات و بازسازی مسکن، انشعابات، تسهیلات شهرداری، خدمات دانش‌آموزی، جهیزیه نوعروسان، جهیزیه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، هدیه ازدواج پسران، خدمات نظام وظیفه، تسهیلات بازگشت به روستا و خدمات دانشجویی برای مددجویان فراهم می‌شود.

وی از حذف صف پشت نوبت برای دریافت وام ضروری، کمک هزینه اجاره و ودیعه مسکن و جهیزیه نوعروسان خبر داد و اضافه کرد: در 11 ماهه سال جاری ۶۷ هزار فقره کمک هزینه جهیزیه با اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومان و ۲۴۵ هزار فقره وام ضروری با اعتباری معادل ۷۴۸ میلیارد تومان پرداخت شد. در این مدت ۲۲۵۰ فقره وام ودیعه مسکن با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان و ۳۰ هزار فقره اجاره مسکن با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به مددجویان ارائه شد.

از امروز ۱۴ اسفند، همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد، امکان ثبت اینترنتی درخواست ارائه ۱۰ خدمت برای مددجویان و نیازمندان فراهم می‌شود

رهبر به خدمات این نهاد در رفع محرومیت از روستاها اشاره کرد و گفت: در 11 ماهه سال ۹۷ در ۲۴۷ روستای فاقد برق در ۱۰ استان کشور، اقدامات ویژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان انجام شد. به موازات این فعالیت، اقدام جهادی برای رفع فقر در 6 منطقه حاد محروم با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان پیگیری شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: برنامه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی در ۱۲۷ روستای واقع در ۴۷ دهستان با ضرایب محرومیت ۸ و ۹ با ۴۶۰۰ خانوار مددجو با هدف ریشه کنی فقر مطلق با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا شد.

وی از تهیه 2 هزار بسته تشویقی کار محوری بلاعوض برای توانمندسازی نیازمندان ساکن روستاهای ضریب ۸ و ۹ با مشارکت حوزه اشتغال و خودکفایی خبر داد و تاکید کرد: این بسته‌های تشویقی در ۱۲۷ روستا با دو میلیارد تومان اعتبار ارائه شد.

رهبر از اعطای بیش از ۱۸ هزار خدمت معافیت از پرداخت حق انشعابات، آب، گاز و ... برای مددجویان این نهاد خبر داد و افزود: همچنین ۱۶ هزار مورد خدمت تسهیلات سربازی به مددجویان کمیته امداد ارائه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر آغاز حذف پرونده‌های فیزیکی و مدارک زائد در سال جاری، گفت: شناسنامه الکترونیک بهداشت و روان مددجویان به صورت آزمایشی در پنج استان کردستان، خوزستان، خراسان رضوی، تهران و مازندران اجرایی شده و تا پایان سال جاری در تمام کشور عملیاتی خواهد شد.

وی به تشکیل دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی در استان‌ها اشاره کرد و افزود: در همین راستا، آسیب‌های اجتماعی شایع در هر استان شناسایی شده تا با ارائه راهکارهای اجرایی، مداخلات مرتبط انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998512

وب گردی

وب گردی