به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارگاه آموزش تبیین سیاستهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مهارت آموزی امروز ۲۶ دی در هتل فرهیختگان برگزار شد.
رفاه عمومی جامعه در گرو فراگیری مهارتهای اقتصادی است/ لزوم تعریف سواد مالی در کتب درسی مدارس
در این نشست سید محمد بطحایی، معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از چالش های تهدید کننده آموزش در تمامی ابعاد چالش اثربخشی موسسات آموزشی است. اثربخشی سیستم آموزشی به این معناست که مدرسه یا دانشگاه به چه میزان توانسته به اهدافش دسترسی داشته باشد؟ دانش آموزان و دانشجویان به چه میزان توانسته از آموخته ها در رفع چالش هایشان استفاده کنند؟
بطحایی افزود: رهبر معظم انقلاب در شعار سال به اثربخشی آموزش اشاره کردند. تمامی دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی باید بتوانند مشکلات اشتغال را برطرف کنند. در حالی که بر اساس آمار رسمی بیش از ۴۰ درصد بیکاران تحصیلات دانشگاهی دارند و این آمار نشان دهنده عدم اثربخشی دانشگاه ها است.
به گفته وی در دنیا دانشگاه های نسل پنجم به فعالیت می پردازند. دانشگاه آزاد اسلامی هم در دو سال آخر فعالیت مناسب را آغاز کرده است و این مسیر می تواند نتایج مثبت و تحولی در کشور ایجاد کند. در چندین سال اخیر شعار سال مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادی است. فارغ التحصیلان دانشگاهی نمی توانند به اشتغال بپردازد و در این شرایط اگر در حوزه مهارت آموزی بتوان این مسیر را با کیفیت عبور کنیم به جمهوری اسلامی خدمت کردیم.
بطحایی افزود: دانشکده های مهارت و کار آفرینی متولی اصلی مهارت آموزی در دانشگاه آزاد هستند.
رئیس سازمان سما ادامه داد: در این شیوه آموزش باید با منابع آموزشی تغییر کند و درک تفاوت ها مورد توجه قرار گیرد از طرفی باید بپذیریم که مسیر آموزش در این شیوه متفاوت و نیازمند تغییر ساختارها است.
رئیس سازمان سما در پایان گفت: ساختار مهارت و کارآفرینی نیازمند تحول است. باید از سوی مدیران مدرسه عالی مهارتی موانع و مشکلات به تصمیم گیران منتقل شود تا بتوان در حوزه کارآفرینی اقدامات اثربخش انجام داد. مشکلات مراکز کار بنیان مطرح و بتوان موانع را برطرف کرد. کارهای تاسیسی نیازمند صبر و همفکری است.
انتهای پیام/
نظر شما