برگزاری محفل انس با قرآن کریم و تکریم فرزندان و مادران طرحهای «اکرام» و «محسنین»

محفل انس با قرآن کریم و تکریم فرزندان و مادران طرحهای «اکرام» و «محسنین» در واحد یادگار امام (ره) برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محفل انس با قرآن کریم و تکریم فرزندان و مادران «اکرام» و «محسنین» عصر روز چهارشنبه ۲۳ فروردین همزمان با سالروز شهادت مولی الموحدین علی بن ابی طالب علیه السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) برگزار شد.

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و شورای اسلامی استان کرمانشاه

دکتر طهرانچی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: در عالم خلقت یتیم بودن یا برخوردار نبودن از موهبت پدر و مادر نقص و مانع رشد نیست! چرا که پیامبر مکرم اسلام (ص) نیز یتیم بودند، در دورانی که حضرت آمنه (س)، پیامبر گرامی اسلام (ص) را باردار بودند، حضرت عبدالله پدر ایشان از دنیا رفتند و پس از آن نیز پیامبر، مادر بزرگوارشان را در دوران کودکی از دست دادند، اما این موضوع مانع نشد تا خداوند متعال ایشان را برای پیامبری برگزیند. نقش «مادر» در عالم خلقت بسیار اساسی است، خداوند متعال زمانی که در قرآن کریم می‌خواهد از نماد مومن و مظهر کفر یاد کند، دو زن را نام می‌برد که یکی همسر فرعون و دیگری همسر لوط است. این موضوع نشان می‌دهد که نقش مادر بسیار مهم و اساسی است به طوری‌که وقتی برای حضرت مریم (س) کفوی وجود نداشت، حضرت عیسی (ع) از دامن ایشان متولد شد که نشان از اهمیت نقش مادر دارد. اینکه به زبان اصلی هر فرد «زبان مادری» می‌گویند حاکی از آن است که فرزندان تفکر را از مادرشان می‌آموزند. پس اگر زبان هر فرد «زبان مادری» است، نوع تفکر هم بر اساس تفکر مادری شکل می‌گیرد.

وی در ادامه به اعمال سیئه و حسنه و آیه 36 سوره نساء اشاره کرد و اظهار داشت: سیئات آن چیزی است که نزد خداوند مکروه است و حسنات نیز آن چیزی است که خداوند دوست دارد، پس احسان موضوعی است که هم به ما مسلمانان و هم به حاکمیت اسلامی امر شده است.

در این مراسم که مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضور داشتند، علاوه بر اجرای برنامه‌های قرائت قرآن کریم، تواشیح، حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت (ع) نیز به مرثیه‌خوانی در سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) پرداخت و از حضور خانواده ها و خیرین تجلیل بعمل آمد.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1177525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =