مجموعه بوم‌گردی واحد «دره‌شهر» راه‌اندازی می‌شود/ خروج کامل از زیان‌دهی دانشگاه آزاد استان ایلام تا پایان سال جاری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از راه‌اندازی مجموعه بوم‌گردی و گردشگری واحد دره‌شهر و همچنین بازارچه فرهنگی تجاری این دانشگاه خبر داد و گفت:در راستای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای اگر طبق برنامه حرکت کنیم تا پایان سال به طور کامل از زیان‌دهی خارج می‌شویم.

بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،اظهار کرد: روزی که دانشگاه آزاد اسلامی ایلام را تحویل گرفتم این دانشگاه زیان‌ده‌ترین دانشگاه کشور در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی بود و از منظر بودجه‌ای در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می‌برد. 

پخت روزانه ۳ هزار پرس غذا برای زائران اربعین در دانشگاه آزاد ایلام/ پارکینگ ۲۰ هکتاری مهران در اختیار خانواده دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد

وی ادامه داد: خوشبختانه در پیش‌بینی بودجه امسال دانشگاه آزاد اسلامی ایلام 53 درصد خروج از زیان‌دهی لحاظ شده و به لطف خداوند اگر طبق برنامه حرکت کنیم تا پایان سال به طور کامل از زیان‌دهی خارج می‌شویم. 

ناصری در تشریح اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای خروج از زیان‌دهی هم گفت: واحد ایلام به نسبت جمعیت در پذیرش و جذب دانشجو به عنوان استان اول کشور معرفی شد و سال گذشته موفق به جذب ظرفیت خوبی شدیم. 

وی با اشاره به اینکه تعداد رشته های مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را افزایش دادیم، خاطرنشان کرد: همین اقدام هم در افزایش جذب دانشجو موثر خواهد بود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه درآمدهای غیرشهریه‌ای تصریح کرد: از محل فروش ساختمان مازاد واحد دهلران بنا داریم تا یک ساختمان نیمه‌کاره را تکمیل کنیم که با توجه به وجود شرکت‌های متعدد نفتی در منطقه کاربری مناسبی را برای آن درنظر خواهیم گرفت.

وی با اشاره به دره‌شهر به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور هم اظهار کرد: با توجه به اینکه در دره شهر یک قطعه زمین یک هکتاری را داریم پیش‌بینی کرده‌ایم تا از محل فروش آن مجموعه گردشگری و بوم‌گردی واحد دره‌شهر را راه‌اندازی کنیم که در تامین درآمدهای غیرشهریه‌ای بسیار موثر خواهد بود. 

تولید قارچ در دانشگاه آزاد ایلام افزایش می‌یابد 

ناصری افزود: در راستای افزایش درآمدهای غیرشهریه ای به دنبال این هستیم تا سالن تولید قارچ خودمان را توسعه بدهیم که دو ماه گذشته برای اولین بار فعال شد و خوشبختانه برداشت خوبی هم داشتیم. 

وی با اشاره به قراردادهای آزمایشگاهی با شرکت های نفتی، ادامه داد: بسیار امیدوار هستیم با قراردادهایی که منعقد می‌کنیم درآمدهای بسیار خوبی نصیب دانشگاه شود و گام‌های بزرگی برای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای برداریم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه از محل آموزش‌های کوتاه مدت و ضمن خدمت ادارات و دستگاه ها نیز برنامه‌ریزی‌هایی را صورت داده‌ایم، خاطرنشان کرد: سایت دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با توجه به اینکه در جوار یکی از بلوارهای اصلی و پرتردد شهر است، راه‌اندازی یک بازارچه در نوار دانشگاه مراحل صدور پروانه خود را طی می‌کند که هم در افزایش درآمدهای غیرشهریه ای موثر است و هم به مبلمان شهری کمک خواهد کرد. 

وی اضافه کرد: در این بازارچه خدمات آموزشی، فرهنگی و ... ارائه می‌شود و به محض اینکه پروانه توسط شهرداری صادر شود این نوار فرهنگی تجاری دانشگاه آزاد ایلام هم فعال می‌شود که خدمات عمومی را به همه همشهریان ارائه خواهد داد. 

امتناع صنایع از جذب دانشجو در طرح پویش/ بخش صنعت ایلام مشکل تأمین اعتبار و نیروی مازاد دارد 

ناصری با اشاره به اینکه متاسفانه آمار بیکاری در استان ایلام بسیار بالاست و در زمینه اشتغال وضعیت مناسبی نداریم به طرح "پویش" اشاره و اظهار کرد: اخیرا پتروشیمی دهلران با حدود سه هزار نفر نیرو تعطیل شد اما با برنامه‌ریزی هایی که برای امسال داشته‌ایم پیش‌بینی می‌کنیم برای طرح پویش جزو استانهایی باشیم که به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به بازدیدهای دانشجویان گروه شیمی از حوزه نفت و گاز، افزود: تا کنون هیچ دانشجویی وارد طرح پویش نشده است اما قول‌هایی گرفته‌ایم که متاسفانه  استان به طور کلی وضعیت خوبی ندارد و حتی نیروی کار موجود هم تعلیق می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه ما دانشجویان را به بخش صنعت معرفی کردیم، تصریح کرد: صنایع به دلیل اینکه عمدتا مشکل نیروی مازاد یا تامین اعتبار داشتند متاسفانه نپذیرفتند. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1194307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =