آتیلا پسیانی درگذشت + سوابق

آتیلا پسیانی پس از تحمل یک دوره بیماری از دنیا رفت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، انجمن بازیگران خانه سینما اعلام کرد:با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما ، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست.

بیشتر بخوانید: 

واکنش هنرمندان به درگذشت آتیلا پسیانی + عکس

 انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان ، خانم فاطمه نقوی ، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی ، جامعه تئاتری کشور  و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین با هماهنگی‌های انجام گرفته منتظر انتقال پیکر این هنرمند به ایران هستیم و پس از آن متعاقبا زمان و مکان تشییع به اطلاع خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، آتیلا پسیانی فرزند جمیله شیخی هنرپیشهٔ سینما، تلویزیون و تئاتر ایران و همسر فاطمه نقوی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بود.

وی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه بلورسازی بود و بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرد.

آتیلا پسیانی وقتی 20 ساله بود وارد قاب تلویزیون شد . او در سال 1356 با سریال «لحظه» به کارگردانی محمد صلاح علا در کنار مادرش و آهو خردمند جلوی دوربین رفت.

آتیلا پسیانی چهار دوره عضو خانه تئاتر بود .چند دوره هم عضو شورای مرکزی انجمن بایگران خانه سینما و سفیر انجمن خیریه حامیان کودک نقص ایمنی نیز بود.

وی علاوه بر سینما و تئاتر، سریال‌هایی در شبکه خانگی مانند ممنوعه،مردم معمولی، آفتاب‌پرست و بی‌گناه را در کارنامه هنری خود دارد. وی دستیار کارگردان فیلم‌هایی مانند بوی پیراهن یوسف،بهترین بابای دنیا ودو فیلم با یک بلیت بوده است.

وی برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل کرد در دوره ۵ جشن خانه سینما برای فیلم آب و آتش شده است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1200865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =