ابعاد مختلف سیاسی و نظامی عملیات "وعده صادق" تبیین شد

ابعاد مختلف سیاسی نظامی عملیات "وعده صادق" توسط کارشناسان خبره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر، تبیین شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، صبح روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌۱۴۰۳ با حضور محسن تاری، ریاست و معاونین، مدیران و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر، رؤسای دانشگاه‌های فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای، کمال‌الملک شهرستان نوشهر، اکبری، جانشین فرمانده سپاه، حجت‌الاسلام جهاندار، امام جمعه مرزن‌آباد، مسئول بسیج دانشجویی و جمعی دیگر از مهمانان، ابعاد مختلف عملیات غرورآفرین "وعده صادق" تبیین و تشریح شد.

در این جلسه، دکتر محسن تاری، سرپرست دانشگاه آزاد نوشهر ضمن خوش‌آمدگویی و تقدیر و تشکر، تبیین ابعاد مختلف عملیات تاریخ‌ساز جمهوری اسلامی ایران، علیه قدرت‌های جهانی را ضروری و لازم برشمرد و گفت: این جلسه با میزبانی دانشگاه آزاد واحد نوشهر و حضور چهره‌های علمی، سیاسی و نظامی برجسته شهرستان برگزار شد تا جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی عملیات تاریخ‌ساز و غرورآفرین وعده صادق برای همگان تشریح شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد نوشهر به تاثیرات مثبت عملیات وعده صادق در بخش‌های مختلف اشاره و افزود: قدرت بازدارندگی دفاعی جمهوری اسلامی موجب می‌شود تا از جنگ و درگیری در منطقه کاسته شود که این امر توسط نیروهای مسلح و دانشمندان ایرانی، محقق شده است.

در ادامه جلسه، دکتر ناصر حسین‌زاده، کارشناس مسائل سیاسی به تشریح علل و عوامل طراحی و اجرای عملیات وعده صادق پرداخت و وضعیت جمهوری اسلامی و منطقه را پس از عملیات، تبیین کرد.

حسین‌زاده با اشاره به تسلط کشورهای استکباری بر نهادهای بین‌المللی، اضافه کرد: قدرت و تسلط کشورهای استکباری بر نهادهای بین‌المللی سایه افکنده و مانع از اعمال قوانین بین‌المللی بر روابط کشورها شده است و این امر، نشانگر آن است که اگر کشوری دارای قدرت نظامی دفاعی نباشد مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

دکتر علی لهراسبی، استاد دانشگاه آزاد واحد نوشهر دارای مدرک دکتری هوا و فضا، دیگر سخنران این جلسه، نحوه برنامه‌ریزی، اجرا و تجهیزات به کار رفته در عملیات وعده صادق را به لحاظ وجه نظامی و با ارائه تصاویر مربوطه، مورد بررسی قرار داد.

لهراسبی با تاکید بر دارا بودن تکنولوژی‌های روز دنیا توسط جمهوری اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر جوانان علمی خود توانست به تکنولوژی‌های روز دنیا دست یابد که تمامی تجهیزات مورد استفاده در عملیات وعده صادق در بخش‌های کامپیوتر، مکانیک، شیمی و غیره، تماماً توسط دانشمندان ایرانی تولید و بومی‌سازی شده است.

سرهنگ اکبری، جانشین فرماندهی سپاه شهرستان نوشهر نیز در سخنانی بر تبیین دقیق عملیات وعده صادق برای همگان، خصوصا دانشجویان به عنوان افراد پیشرو و تاثیر گذار در جامعه، تاکید کرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، امیدآفرینی برای جوانان، لازمه خودباوری و پیشرفت جامعه است که می‌تواند از طریق اساتید دانشگاه، رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید بیش از پیش برای تبیین اثرات مثبت عملیات وعده صادق، تلاش کنند تا امید در دل جوانان ما تقویت شود.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =