اثر شهیده «هبه ابوندا» نویسنده فلسطینی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

حقی با اشاره به کتاب «اکسیژن برای مرده‌ها نیست» گفت: این اثر کتابی از «هبه ابوندا» شاعر و نویسنده فلسطینی است که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسید و حدود یک ماه پس از شهادت این نویسنده فلسطینی کار ترجمه اثر آغاز شد.

محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر ایسکانیوز با بیان اینکه این انتشارات با نزدیک به ۳۰۰ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حاضر خواهد شد گفت: تعداد ۳۵ عنوان کتاب نیز چاپ اولی هستند که برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب عرضه می شود.

وی در خصوص برنامه های این انتشارات در ایام نمایشگاه کتاب افزود: رمان ۳جلدی «ابر شهر» که در ۱۴۰۰ صفحه چاپ شده که کتابی ممتاز است و تا پیش از چاپ برنده جایزه ملی داستان حماسی و برنده جایزه هنر آسمانی شده است در ایام نمایشگاه رونمایی و عرضه خواهد شد.

حقی ادامه داد: این رمان ماجرای عرفان شیعه است و یک دوره عرفان از محمد محروق تا امام خمینی (ره) را روایت می کند.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت کتاب ۵جلدی «شرح زیارت جامعه کبیره»، رمان «خون دریا» که ماجرایی از عملیات کربلای ۴است و رمان طنز ۲جلدی «مربای گل» و «مربای انار» را از دیگر آثار انتشارات خواند که در نمایشگاه کتاب رونمایی و عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به رمان جدید سیدمصطفی موسوی با عنوان «دلسوز» که داستان عاشقانه ای اجتماعی درباره یک طلبه است و در ایام نمایشگاه عرضه می شود گفت: رمان «باروت سوخته» که ادامه رمان ۳جلدی «چایت را من شیرین میکنم» است نیز از آثار جدید انتشارات کتابستان معرفت است.

حقی در خصوص تولید آثار با موضوع فلسطین تصریح کرد: کتاب «۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل»، کتاب «بازگشت به رام الله» و کتاب «دختر یهودی» از جمله کتاب های این انتشارات با موضوع فلسطین است.

وی با بیان اینکه بعد از عملیات طوفان الاقصی تولید چند کتاب جدید با موضوع فلسطین را کلید زدیم خاطرنشان کرد: کتاب «بازگشت به حیفا» و کتاب «تلاویو سقوط کرد» از جمله کتاب های جدید انتشارات کتابستان معرفت است که به موضوع فلسطین پرداخته است.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت ادامه داد: کتاب «بزرگترین زندان زمین» اثر ایلان پاپه مورخ اسرائیلی، کتاب «آنجا به دنیا آمدم»، کتاب «یادم نمی‌آید مرده باشم» از آثار دیگری با موضوع فلسطین است که در این انتشارات به چاپ رسیده است.

حقی با اشاره به کتاب «اکسیژن برای مرده‌ها نیست» گفت: این اثر که برنده جایزه شارجه است کتابی از «هبه ابوندا» شاعر و نویسنده فلسطینی است که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسید و حدود یک ماه پس از شهادت این نویسنده فلسطینی کار ترجمه اثر آغاز شد که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =