برنامه‌های فرهنگی ستاد ارتحال امام (ره) تشریح شد

نشست خبری تشریح برنامه‌های فرهنگی ستاد بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) ظهر امروز به میزبانی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در آستانه فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در نشستی خبری برنامه‌های شهرداری تهران در آیین گرامیداشت این روز و همچنین برنامه‌های تابستانی طرح «آرمان» مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با عنوان «آرمانی‌شو» تشریح کرد.

زیبایی‌نژاد با بیان اینکه ستاد بزرگداشت ارتحال امام در آستانه امام خمینی (ره) هرساله تشکیل می‌شود و مجموعه شهرداری تهران اقدامات گشترده‌ای در ستاد دارد، گفت: امسال بر اساس تدبیر شهردار تهران ستاد در معاونت فرهنگی اجتماعی شکل گرفت که‌ همه مجموعه‌های شهرداری در آن دخیل‌اند و در سال های گذشته این مسئولیت بر عهده معاونت خدمات شهری بود.

وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) از دو ماه قبل شکل گرفت و کمیته‌های مختلف تشکیل شد که شش کمیته اصلی امور را در دست دارند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران افزود: هرکدام از کمیته‌ها فعالیت‌های متنوعی طراحی کرده و ۹۰ تا ۹۵ درصد از اقدامات انجام شده است، در معاونت خدمات شهری از آماده سازی پارکینگ‌ها و پسماند و نیروهای خدماتی جهت پاکسازی و تأمین خودروهای برقی و آمادگی سازمان بهشت زهرا به عنوان میزبان اغلب فعالیت‌ها را راهبری خواهند کرد.

وی تاکید کرد: سازمان زیباسازی کارگاه طراحی آماده و از روز گذشته اکران شهری را آغاز کرده است، کمیته‌های فعال دیگر مانند فنی عمرانی به امور زیر بنایی پرداختند، تا برای میزبانی از زائران امور مبنایی انجام شود، حمل و نقل زائران از نکات دیگر بوده که در این راستا مترو شبانه روز به ارائه خدمات می‌پردازد.

زیبایی نژاد خاطرنشان کرد: رویکرد ما گفتمان سازی با شعار «امام قدس» است، لذا با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر حج برائت، لذا در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) مبنای کار در این راستا پیش رفت، شعار دوم «امام وعده‌های صادق» است لذا بر این اساس ۳ پردیس در محوطه حرم امام و دو پردیس در منطقه یک و منطقه ۲۰ تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: پخش فیلم «آسمان غرب» برای زائران تدارک دیده شده است، ویژه‌برنامه‌های کودکان ونوجوانان را با همکاری سازمان ورزش در نظر گرفته‌ایم. غرفه نمایشگاه اقوام را خواهیم داشت و در نهایت نماز جماعت و نشست‌های تبیینی خواهیم داشت. برای رفاه مادران محترم اتاق مادر و کودک هم آماده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: با شبکه‌های پنج و قرآن سیما هماهنگ شده تا برنامه‌ها از طریق نمایشگرهای بزرگ تلویزیونی برنامه‌ها پخش شود، برنامه‌ها از ساعت ۶ صبح چهارده خرداد آغاز می‌شود، در این راستا کتاب چند رسانه‌ای «سلام روح الله» نیز چاپ شده که توزیع می‌شود. سه عنوان کتاب با مشارکت ستاد چاپ شده که توزیع خواهد شد و در کنار آن وصیت‌نامه امام هم منتشر و توزیع خواهد شد.

وی در پایان صحبت هایش گفت: با توجه به نزدیکی فصل تابستان، ویژه‌برنامه‌هایی برای نوجوانان در تدارک هستیم، در این راستان طرح «آرمان» برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام شیری‌نژاد رییس مرکز فعالیت‌های دینی در این نشست بیان کرد: ۲۱۱۸ مسجد در شهر تهران داریم و با توجه به حجم شهر تهران حداقل دو هزار مسجد در سطح شهرتهران کم داریم، شورای توسعه مساجد این کار را به شکل مشارکتی در حال انجام است بنابراین سالی صد مسجد را احیا میکنیم، اما در دوره مدیریت جدید بخش نرم افزاری هم به آن اضافه شد. قرارگاه تعلیم و تربیت برای نقش‌آفرینی نرم‌افزاری شکل گرفت از این رو قرارگاه شهید «آرمان علی وردی» تاسیس شد تا حتی نهادهای دینی خارج از شهرداری به واسطه کارهای فرهنگی بتوانیم در قالب تعلیم و تربیت از شکل گیری آسیب‌ها جلوگیری کنیم؛ مساجد کمک حال شدند تا ۴۴۰ مسجد به این طرح ملحق شدند.

وی گفت: این طرح با استقبال ۴۴۰ مسجد انجام شده، اما در تیرماه به پانصد مسجد و ۶۰۰ مدرسه خواهیم رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =