ترامپ از انتخابات آمریکا حذف شدنی نیست / دموکرات‌ها خود را برای یک رقابت سخت آماده کنند

کارشناس ارشد گروه بین‌المللی بحران با بیان اینکه مکانیزمی برای حذف ترامپ از انتخابات وجود ندارد و بعید است بتوان او را حذف کرد، گفت: از نظر سیاسی تنها حزب جمهوری خواه امکان حذف ترامپ را دارد و با توجه به حمایت همه جانبه حزب از رئیس جمهور پیشین، این فرضیه نیز دور از ذهن به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک رئیس جمهور این کشور در دادگاه ایالتی مجرم شناخته شده و حکم او به زودی صادر خواهد شد. بر اساس حکم دادگاه ایالتی نیویورک که اخیر اعلام شده، دونالد ترامپ -رئیس جمهور پیشین این کشور- در 34 جرم اعلامی مجرم شناخته شده و خودش این اقدام دادگاه را بازی دموکرات‌های برای ممانعت از ورود مجددش به کاخ سفید عنوان می‌کند. هر چند که خود دموکرات‌های این مسئله را رد می‌کنند و جرام و اقدامات خلاف قانون ترامپ را عامل گرفتار شدنش می‌دانند. به منظور بررسی بیشتر این موضوع، گفتگویی با دکتر «جوست هیلترمن» -کارشناس ارشد گروه بین‌المللی بحران- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

ترور، محکومیت و زندان یا پیروزی در انتخابات / کار ترامپ به کجا خواهد رسید؟

وی در خصوص اینکه ترامپ همچنان شانس حضور در رقابت‌های انتخاباتی را خواهد داشت، گفت: بر اساس نظام انتخاباتی آمریکا فرایند معرفی نامزدها توسط احزاب مشخص شده و ترامپ توانسته در انتخابات مقدماتی آمریکا پیروز شود و بنابراین، پیش از این به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 انتخاب شده و اکنون به طور رسمی نامزد حزب جمهوری خواه است.

هیلتر من در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش برای حذف ترامپ از انتخابات تصریح کرد: دیگر نمی‌توان او را از انتخابات حذف کرد؛ زیرا مکانیزم قانونی برای این کار وجود ندارد. وی افزود: از نظر سیاسی تنها حزب جمهوری خواه امکان حذف ترامپ را دارد و با توجه به حمایت همه جانبه حزب از رئیس جمهور پیشین، این فرضیه نیز دور از ذهن به نظر می‌رسد.

کارشناس ارشد گروه بین‌المللی بحران در مورد همزمانی برگزاری دادگاه‌های محاکمه ترامپ با فرایند انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مطلقا هیچ رابطه ای وجود ندارد. قوه قضاییه ایالات متحده مستقل از دولت است و محکومیت ترامپ در یک دادگاه منطقه‌ اتفاق افتاده که دموکرات‌ها کنترلی بر آن ندارند.

وی در خصوص پیش‌بینی انتخابات نیز گفت: اکنون برای پیش‌بینی فرد پیروز انتخابات زود است و هنوز معلوم نیست که بایدن پیروز خواهد شد یا ترامپ؛ تنها چیزی که می‌توان گفت این است که شاهد یک رقابت نزدیک خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =