رئیس دانشگاه پیام نور: اساتید نگران نباشند/ انتقال اعضای هیئت علمی به دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه پیام نور بیان کرد که براساس سند تحول دانشگاه پیام‌نور، برخی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در رشته‌های مورد نیاز به دانشگاه فرهنگیان انتقال می‌یابند.

ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تعیین وضعیت اعضای هیئت علمی رشته‌های تحصیلی حذف شده از دانشگاه پیام نور یا ادغام برخی از مراکز این دانشگاه اظهار کرد: ما در حال تدوین و آماده سازی سند تحول دانشگاه پیام نور هستیم. این سند به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد و در صورت تصویب، نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کنیم. حل مشکلات و موضوعاتی اینگونه در این سند پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

هیچ رشته‌ای در دانشگاه علامه طباطبایی حذف نمی‌شود/ یاد نگرفته‌ایم که علم را به فناوری تبدیل کنیم

وی با اشاره به اینکه در این طرح تحول، ماموریت دانشگاه پیام نور برای تبدیل شدن به یک دانشگاه بزرگ و باز، گسترش آموزش از راه دور، رشته‌های جدید و ترکیبی در مقاطع پیشنهادی تصویب خواهد شد، گفت: همچنین تعدیل و چابک سازی دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد. به این معنا که در شهرستان‌هایی که ضرورت بیشتری احساس می‌شود، نسبت به استقرار و حذف واحدها یا مراکز دانشگاه‌ اقدام می‌شود. این کار با هدف افزایش اثر دهی و تاثیر گذاری بیشتر دانشگاه پیام نور انجام می‌شود.

تقی زاده تصریح کرد: علاوه بر آن، براساس سند تحول، برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های مورد نیاز انتقال می‌یابند. این اساتید از رشته‌های هستند که امکان تبادل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور با تصریح بر اینکه دانشگاه پیام نور در مسیر اجرای فرآیند اجرای تفاهم‌های بین دانشگاه ها قرار دارد، گفت: تعیین تکلیف اساتید رشته‌های حذف شده یا پردیس‌های پیام نور حذف شده در طرح تحول این دانشگاه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای اعضای هیئت علمی واحدها یا رشته‌های حذف شده دانشگاه پیام نور هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد، افزود: پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است. برخی از اعضای هیئت علمی رشته های حذف شده در واحدهای دیگر دانشگاه به کار گرفته می‌شوند. فرآیند انتقال برخی از این اساتید نیز به آن واحدهایی که امکان تجمیع در شهرستان آن استان را داشته باشد، صورت خواهد گرفت.

تقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه در شهرستانی مرکز دانشگاه پیان نور نباشد، ما نسبت به استفاده از اعضای هیئت علمی در همان شهرستان، برنامه ریزی خواهیم کرد. اگر استادی امکان حضور و مهاجرت به شهر دیگر را نداشته باشد، دانشگاه تدابیر لازم را اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =