خانه هلال و مدیریت بحران روستایی نوشهر افتتاح شد

خانه هلال و مدیریت بحران روستایی بخش مرکزی نوشهر با حضور مردم و مسئولین در روستای سنگتو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز یک‌شنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ خانه هلال احمر و مدیریت بحران بخش مرکزی شهرستان نوشهر با هدف خدمت بهتر به منطقه در روستای سنگتو با حضور مسئولان شهرستانی، محلی و مردم افتتاح شد.

این خانه ضمن ارائه خدمت در مواقع لزوم بنا دارد که افراد واجد شرایط و علاقه‌مند این روستا و روستاهای اطراف را جذب و با آموزش‌های تخصصی و تیم‌سازی آنان در شرایط بحرانی بتواند تا با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها، بهترین عملکرد را داشته باشد.

روستای سنگتو با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به جنگل‌های هیرکانی، می‌تواند در موارد احتمالی از قبیل مهار آتش‌سوزی، جستجوی گمشدگان در جنگل، سیل و غیره کمک شایانی به مردم منطقه کند.

شاهپور متاجی، دهیار روستای سنگتو در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: با پیشنهاد مدیریت هلال احمر شهرستان نوشهر، موضوع افتتاح دفتر هلال و مدیریت بحران در مجمع شورای اسلامی مطرح، مورد بررسی و موافقت قرار گرفت که به لحاظ پیش‌بینی در مدیریت بحران به نفع اهالی روستا، منطقه و حتی گردشگران است.

وی افزود: در مواقع بحرانی، ورود و حضور امدادگران به کانون بحران با سختی‌هایی همراه است که حضور نیروهای آموزش دیده در کانون بحران می‌تواند از خسارات بیشتر، جلوگیری کند.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1233638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =