کرسی‌های آزاداندیشی رقابتی سالم برای اظهار نظر و گفت‌وگو در بین دانشجویان

جواد خلیلی، کارشناس مجری در کرسی‌های آزاداندیشی استان آذربایجان غربی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی، بستری ارزشمند برای پرورش و شکوفایی مهارت‌های گفت‌وگو و تفکر نقادانه در بین دانشجویان می‌باشد.

جواد خلیلی، کارشناس مجری در کرسی‌های آزاداندیشی استان آذربایجان غربی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی، بستری ارزشمند برای پرورش و شکوفایی مهارت‌های گفتگو و تفکر نقادنه در بین دانشجویان می‌باشد.

کارشناس مجری اولین رقابت سراسری تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی استان آذربایجان غربی، جواد خلیلی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی نقش مهمی در دانشگاه آزاد اسلامی دارد، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی، بستری ارزشمند برای پرورش و شکوفایی مهارت‌های گفت‌وگو و تفکر نقادانه در بین دانشجویان است.
خلیلی با اشاره به هدف برگزاری این مسابقات، ادامه داد: این رویداد در تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اقدام عملی در راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و تداوم این سنت حسنه در دانشگاه ها، نقش بسزایی در تقویت مهارت‌های استدلال منطقی، تفکر نقادانه، شنیدن دیدگاه‌های مخالف و احترام به دیدگاه‌های آنان به دور از هرگونه تعصب و جانبداری در بین جوانان دارد و امید است با ادامه این روند، شاهد شکوفایی فرهنگ مناظره سازنده در بین دانشجویان باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: در ایــن مسابقات بــر روی موضوعــات عمومی صحبــت می شود موضوعات عمومی شامل محورهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ، سلامت و هنر و معماری اســت که به همه دانشجویان مرتبط میشود و همه می توانند درباره آن اظهار نظر کنند.
کارشناس مجری‌، جواد خلیلی همچنین در ادامه در مورد سطح کیفی این مسابقات گفت‌: این مسابقات از سطح کیفی مطلوبی برخوردار است.
وی افزود: در مورد تعداد دانشجو اصلا محدودیت نداریم دانشجویان عزیز می توانند در قالب تیم های 4 نفره با یک استاد راهنما در این رویداد شرکت نمایند.
خلیلی بیان کرد: مطلوب ما، آوردن حرف نو به میدان اندیشه، با یک حرکت صحیح و جهت گیری درست است و برای آن که ضریب "علمی بودن" این مناظرات، پائین نیاید و سطح گفتگوها از پختگی لازم برخوردار باشد به نظرم باید تمهیداتی اندیشید و قواعدی نوشت.
وی علاوه براین موارد، به موضوع برنامه دانشگاه برای توسعه این مسابقات گفت‌: برنامه دانشگاه استفاده از کلیه ظرفیت ها اعم از اساتید، کانون ها، تشکل ها و بسترسازی مناسب برای مشارکت حداکثری دانشجویان در این رویداد می باشد.
خلیلی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در سال جاری، بیان کرد: حدود ۲۲۹ تیم از دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی شرکت کرده‌اند.
جواد خلیلی همچنین در مورد بهترین عناوین کسب شده از این مسابقات، گفت: صعود قطعی سه تیم استان به مرحله یک هشتم نهایی کشوری می باشد.لازم به ذکر است این سه تیم بعد از ۴ برد متوالی تیم های دانشجویی از دانشگاه های سراسر کشور به این مرحله راه یافته اند.
وی ادامه داد: با وجود این که دبیرخانه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در استان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه محول شده بود. ولی از دانشگاه های سراسر استان اعم از دولتی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و... انتظار می رفت در زمینه مشارکت حداکثری دانشجویان تدابیر مقتضی اتخاذ می کردند.
خلیلی با اشاره به نقش اساتید در این مسابقات، اظهار کرد: قطعا نقش اساتید در خصوص جذب دانشجو، هدایت و پشتیبانی علمی پررنگ می باشد.
وی در مورد حمایت دانشگاه از تیم های شرکت کننده چنین بیان داشت‌: دانشگاه به تیم های برنده در مرحله استانی علاوه بر جوایز نقدی حمایت های معنوی دیگر از قبیل نمره تشویقی و... اختصاص می دهد.
جواد خلیلی در پایان، اینگونه بیان کرد: دانشجویان عزیز بدانند یکی از ارکان اساسی جمهوری اسلامی، مشارکت مردم در حاکمیت است. این مشارکت مصادیق مختلفی دارد که یکی از آن ها حرف زدن و اظهار نظر درباره مسائل کشور است.کرسی های آزاد اندیشی رقابتی سالم است که دانشجویان می توانند حرف هایشان را درباره مسائل اساسی کشور و حتی مسائل دانشگاه خودشان مطرح کنند و از طرفی، مطالبه گری و حساس بودن به مسائل کشور، یکی از رسالت های دانشجو است. دانشجو می تواند از طریق شرکت در همین کرسی ها مطالبات و خواسته های مردم را مستدل، مستند و اخلاقی بیان نماید.

خبرنگار: الهه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1233913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =