طوفان‌الاقصی| بمباران بیت لاهیا و خان یونس / چند خانه مسکونی در رفح تخریب کامل شد

رژیم صهیونیستی در حالی به بمباران غزه و خان یونس ادامه می‌دهد که هیچ برنامه عملیاتی برای تحقق اهداف خود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، با گذشت 265 روز از جنگ در غزه، به عنوان طولانی‌ترین نبرد تاریخ فلسطین، بمباران مناطق غیرنظامی همچنان ادامه دارد و این در حالی است که دولت آمریکا همچنان به تلاش خود برای خارج کردن آبرومندانه ارتش اشغالگر از غزه تلاش می‌کند؛ هرچند صهیونیست‌های تندرو هنوز شکست خود در غزه را باور نکرده و حاضر به پذیرش طرح آتش‌بس جو بایدن نیستند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی/ شهادت ۳۲ کودک بر اثر گرسنگی

در بخش تحولات میدانی، ارتش اشغالگر روز گذشته از زخمی شدن 13 نظامی خود خبر داد تا تعداد زخمی‌های ادعایی این رژیم به 3922 نفر برسد.

مهمترین تحولات روز 265 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*************************************

یورش نظامیان اشغالگر به محوطه بیمارستان جنین

منابع دولتی فلسطینی خبر دادند که در جریان یورش نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل به محوطه بیمارستان اردوگاه جنین، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده است.

هاآرتص: ارتش اسرائیل به 8 هزار سرباز دیگر در غزه نیاز فوری دارد

در ادامه بحران نیروی انسانی در ارتش اشغالگر، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در گزارش نوشت که ارتش اشغالگر اسرائیل برای عبور از خسارت‌هایی که در جنگ غزه متحمل شده، به 8 هزار نظامی دیگر نیاز دارد.

تلفات ارتش اشغالگر در یورش به جنین در کرانه باختری

گروه مقاومت «گردان جنین» اعلام کرد که در پی یورش نظامیان اشغالگر به این اردوگاه در شمال کرانه باختری، تعدادی بمب دست ساز را در مسیر عبور خودروهای نظامی منفجر کرده است که به دقت به هدف اصابت کرده‌اند.

در پی این حمله موفق، آمبولانس‌ها و بالگردهای ارتش صهیونیستی برای انتقال زخمی‌های خود وارد اردوگاه جنین شدند.

تخریب کامل چند خانه مسکونی در رفح

ارتش اشغالگر چندین خانه در غرب شهر رفح را با بمب‌گذاری به طور کامل ویران کرد

حمله توپخانه‌ای به اردوگاه النصیرات

توپخانه ارتش صهیونیستی چندین نقطه در شمال اردوگاه النصیرات را هدف قرار داد.

شهید و چند زخمی در گلوله‌باران خانه‌ای در بیت لاهیا

در پی حمله توپخانه‌ای ارتش اشغالگر، یک خانه در منطقه «بیت لاهیا» در شمال غزه هدف قرار گرفت که این جنایت تاکنون یک شهید و چند زخمی به دنبال داشته است

شهید و یک زخمی در حمله هوایی اسرائیل به دمشق

یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: «دشمن اسرائیلی در ساعت 23:40 [به وقت محلی] از سمت جولان اشغالی نقاطی را در منطقه جنوبی مورد حمله هوایی قرار داد و سامانه‌های دفاع هوایی ما نیز با موشک‌ها به مقابله برخاسته و تعدادی از آن‌ها را ساقط کردند».

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، او همچنین از شهادت دو نفر و زخمی شدن یک نظامی و برخی خسارات مادی در این تجاوز خبر داد.

بمباران مدرسه‌ای در خان یونس

رسانه‌های فلسطینی خبر دادند که ارتش اشغالگر اسرائیل 6 مرتبه یکی از مدارس شهرک «عبسان» در شرق شهر خان یونس را بمباران کرده است.

یک رسانه آمریکایی با هشدار درباره پیامدهای گسترش جنگ با لبنان برای رژیم صهیونیستی تاکید کرد، حزب‌الله یک تهدید نظامی بزرگ برای اسرائیل بوده و با سلاح‌های مرگبار خود می‌تواند آن را به چالش بکشد.

 روایت منابع عبری از شب سخت در جنین و هلاکت افسر اسرائیلی

رسانه‌های عبری با اشاره به شب سختی که نظامیان ارتش صهیونیستی در کرانه باختری داشتند اعلام کردند نظامی کشته شده اسرائیلی در جنین، یک افسر و فرمانده گروه تک تیراندازان بوده است.

 شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران ضد اسرای فلسطینی تا سرحد مرگ

هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی در گزارشی به وضعیت تکان‌دهنده اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر اشاره و تاکید کرد صهیونیست‌ها از هیچ شکنجه وحشیانه‌ای ضد این فلسطینی‌ها دریغ نمی‌کنند.

 منبع عبری: در جنگ با حزب‌الله 15 هزار اسرائیلی کشته می‌شوند

یک رسانه صهیونیستی با اشاره به عواقب مرگبار جنگ گسترده با حزب الله اعلام کرد که در این جنگ تعداد کشته‌های اسرائیلی به 15 هزار نفر خواهد رسید و اسرائیل باید از آن اجتناب کند.

 ادامه اعتراضات خانواده‌های اسرای صهیونیست به بی تفاوتی کابینه نتانیاهو

خانواده‌های اسرای صهیونیست دربند مقاومت با آتش زدن یک قفس در خیابان‌ها اعتراض خود را به اهمال کابینه نتانیاهو در آزادی فرزندانشان از اسارت مقاومت فلسطین را ابراز کردند.

هلاکت و زخمی شدن 18 نظامی صهیونیست در جنین

رسانه‌های عبری اعلام کردند که در جریان درگیری‌های شب گذشته میان نظامیان صهیونیست و رزمندگان فلسطینی در جنین واقع در کرانه باختری، یک نظامی رژیم اشغالگر کشته و دست کم 17 نفر زخمی شدند که حال 4 تن از آنها وخیم است.

 عفو بین‌الملل: صلح مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل است

دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اینکه غرب و آمریکا استانداردهای دوگانه مقابل حقوق بشر دارند و شریک جنایات اسرائیل علیه مردم غزه هستند تاکید کرد صلح پایدار مستلزم برچیدن رژیم آپارتاید اسرائیل است.

 وزیر خارجه اردن: هرگز هیچ نیرویی به غزه اعزام نمی‌کنیم

وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه اسرائیل با جنایات جنگی علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری به دنبال گسترش دامنه درگیری‌هاست در واکنش به طرح‌های توطئه‌آمیز آمریکا و رژیم اشغالگر گفت که ما هیچ نیرویی به غزه اعزام نمی‌کنیم.

فراخوان حماس برای تشدید مقاومت ضد اشغالگران در کرانه باختری

جنبش حماس با محکوم کردن جنایات سیستماتیک صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی هم‌زمان با جنگ نسل‌کشی ضد غزه، خواستار تشدید اشکال مقاومت ضد اشغالگران شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1235117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =