رئیسی درجه اجتهاد را حوالی بیست و پنج سالگی گرفت

کتاب «رئیسی عزیز» خرده روایت‌هایی از شهید سیدابراهیم رئیسی توسط خانواده، دوستان و اطرافیان وی نقل می شود راهی بازار نشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کتاب «رئیسی عزیز» خاطراتی از شهید جمهور سیدابراهیم رئیسی به قلم فائزه سعادتمند و توسط انتشارات حماسه یاران چاپ و راهی بازار نشر شد.

در این کتاب که خرده روایت هایی از شهید سیدابراهیم رئیسی توسط خانواده، دوستان و اطرافیان وی نقل می شود ابعاد گوناگونی از شخصیت این شهید بزرگوار از دوران کودکی و طلبگی تا دوران ریاست جمهوری گردآوری شده که توانسته در کمتر از ده روز به چاپ پنجم برسد.

کتاب «رئیسی عزیز» شامل برنامه‌هایی تلویزیونی است که از شبکه های مختلف سیما پخش میشد و افراد چه در دولت و چه از سایر بخش ها مانند قوه قضائیه و آستان قدس در کنار ایشان بودند و خاطره ای داشتند به عنوان منبع اصلی کتاب قرار گرفتند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

سال های ۵۳-۵۴ وسط روضه چشمم افتاد به یک نوجوان حدودا ۱۵ساله. از دور و بری هایم پرسیدم: «ایشون کیه؟ اهل کجاست؟ توی جمع خراسانی ها چکار میکنه؟»

گفتند: «سیدابراهیم رئیسی، از بچه های مشهده.»

رفاقتمان از همان موقع شکل گرفت؛ اما آنچه صمیمی اش کرد و ماندگار، فهمیدن یتیمی او بود. سعی می کردم به هر بهانه ای خودم را بهش نزدیک کنم. خیلی زود شدیم مثل دوتا برادر؛ درست سال هایی که من هم سایه پدر از سرم کم شده بود! آن روزها هم حجره ای بودیم توی مدرسه آیت الله بروجردی، پا به پای هم در اجتماعاتی که علیه رژیم پهلوی بود شرکت می کردیم و پیگیر تکثیر و پخش اعلامیه های مدرسه بودیم.

یک روز که سواکی ها به حوزه آیت آلله بروجردی یورش آوردند و مدرسه را بستند، ساکمان را برداشتیم و رفتیم خانه ای که یکی از علما برای طلبه ها اجاره کرده بود. سیدابراهیم وقتی خبر اهانت روزنامه اطلاعات به حضرت امام را شنید خون خونش را می خورد. می رفتیم خانه آیت الله گلپایگانی و مراجع دیگر. صبح خانه یکی از علما بودیم و شب خانه علمای دیگر.

راوی: حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانید:

درجه اجتهاد را حوالی بیست و پنج سالگی گرفت؛ به شهادت آیت الله مشکینی و آیت الله مهدوی کنی اما درسش را ادامه داد و از پایان نامه دکترای فقه و حقوق خصوصی اش دفاع کرد.

سطح بالای سواد فقهی او محرز بود؛ ولی با آنکه ضرورتی نداشت، توی آزمون کتبی خبرگان شرکت کرد. می گفت: «می خوام نتیجه امتحانم توی اسناد باقی بمونه و بعدها گمانه نزنن که پارتی بازی در کار بوده!»

راوی: حجت الاسلام عباس فرازی نیا رئیس اداره ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی

رئیسی درجه اجتهاد را حوالی بیست و پنج سالگی گرفت

انتهای پیام/

کد خبر: 1235312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =