آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه پیام‌نور

رییس دانشگاه پیام نور گفت:در جلسات ابتدایی موافقت شد که ۱۳۴ مرکز و واحد پیام نور در دانشگاه پیام نور دیگری تجمیع شوند، اما به تدریج با درخواست‍‌های مواجه شدیم که خواستار احیای این مراکز شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور درباره آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه در گستره ملی است که با شعار آموزش دانشگاهی برای همه و در همه جا و با هدف ایجاد عدالت آموزشی در تمامی نقاط کشور ایجاد شد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز مورد اتفاق و اجماع همه سیاستگذاران نظام آموزش عالی کشور بوده این است که دانشگاه خود را با شرایط روز منطبق کند، برای همین در حال آماده کردن «طرح تحولی دانشگاه پیام نور» هستیم تا آن را اول به وزیر علوم ارائه دهیم و سپس در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود.

رییس دانشگاه پیام نور افزود: آنچه در چشم انداز آتی دانشگاه صورت می گیرد این است که دانشگاه پیام نور در آن دسته از شهرها و شهرستان هایی که امکان آن وجود داشته باشد با توجه به شرایط با یک دانشگاه در آن شهرستان و یا با یک واحد دیگر پیام نور تجمیع شود که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: اما در شهرهایی که فرزندان خانواده ها امکان تحصیل در سایر دانشگاه ها را ندارند و حضور دانشگاه مورد نیاز باشد قطعا دانشگاه خواهد ماند و آنچه که مورد اتفاق نظر قرار گرفته این است که بقای دانشگاه پیام نور در جایی که ضرورت ایجاد آن برای همه روشن است و دانشگاه سایر نظام های آموزشی نمی توانند ماموریت این دانشگاه را ایفا کنند باقی بماند.

رییس دانشگاه پیام نور افزود: در جلسات ابتدایی موافقت شد که ۱۳۴ مرکز و واحد پیام نور در دانشگاه پیام نور دیگری تجمیع شوند اما به تدریج با نوع درخواست های عمومی، محلی و منطقه ای مواجه شدیم که خواستار این بودند که این اتفاق نباید رخ دهد و ضرورت دانشگاه پیام نور در آن شهرستان ها مورد تاکید مقامات آن شهرستان بود. در نتیجه چرخه و روند به این سمت می رود که با حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم به صورت موردی بررسی شود، اینکه در کجاها قابلیت تجمیع وجود دارد و خود مجموعه شهری پذیرش بهتری دارند و کجاها ضرورت دارد که دانشگاه باقی بماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =