نرخ تورم اقلام خوراکی در خرداد ماه اعلام شد

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در گروه نان و غلات، خرداد امسال برنج ایرانی درجه یک با ۱.۸ درصد و شیرینی خشک با ۱.۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور در خرداد ماه ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد که به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید:

نرخ تورم در خرداد ۱۴۰۳ کاهش یافت

نان و غلات

در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۱.۸ درصد و شیرینی خشک با ۱.۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام گوشت گوسفند با ۵.۵ درصد و مرغ ماشینی با ۱.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ماهی قزل‌آلا با ۱.۸- درصد است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم مرغ ماشینی با ۵.۶ درصد و شیر خشک با ۳.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن مایع با ۰.۴- درصد است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ۳۲.۵ درصد، لیمو ترش با ۲۱.۳ درصد و هندوانه با ۱۸.۲ درصد است.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی با ۱۹.۹ درصد، بادمجان با ۱۲.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به کدوسبز با ۷.۲- درصد و پیاز با ۶.۳- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به قند با ۱۲.۰ درصد و شکر با ۱۰.۹ درصد می‌باشد.

کد خبر: 1235957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =